Facebook Google+ Twitter

Czy można stworzyć wirtualny zespół w pracy?

W dobie coraz bardziej postępującego zjawiska globalizacji zdarza się, że pracownicy mają tego samego szefa, wspólnie tworzą projekty, ale nie znają się osobiście.

Sytuacje takie nie należą do rzadkości. Dzięki dużym możliwościom technicznym, komunikacja między współpracownikami może odbywać się za pomocą telefonu i internetu bez konieczności osobistego kontaktu. Niektóre osoby mogą być zdania, że rozwiązanie takie ma raczej wady niż zalety.

Ważne jest podejście pracowników i umiejętność odpowiedniego korzystania z dostępnych narzędzi. Rozmowy telefoniczne, faxy, korespondencja elektroniczna, telekonferencje, Skype to nieodzowne elementy w pracy wirtualnego zespołu.

Do podstawowych zasad obowiązujących poszczególnych członków wirtualnego zespołu można zaliczyć: przestrzeganie zasad dotyczących wymiany informacji: szybkie odpisywanie na e-maile, potwierdzanie otrzymania wiadomości, przekazywanie danych i informacji, które mogą być potrzebne innym, jasne i precyzyjne formułowanie myśli, wybór odpowiedniego przywódcy grupy, który będzie m.in. potrafił skoordynować pracę całego zespołu, informowanie innych o tym na jakim etapie jest realizowane przez nas działanie.

Najważniejsze jest jednak zachowanie spokoju. Negatywne emocje nie ułatwią pracy. Trzeba bowiem pamiętać, że nawet pracując wirtualnie stanowimy zespół i aby wykonać powierzone zadania trzeba współpracować.

Źródło:pracawbiurze.gazeta.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.