Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

1603 miejsce

Czy można zabronić korzystania z telefonów komórkowych w miejscu pracy?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-12-20 14:08

Wprowadzenie zakazu używania telefonów komórkowych w sprawach prywatnych w czasie pracy jest dopuszczalne. Zakaz ten nie może mieć jednak charakteru bezwzględnego.

Pracodawca, który uzna, że częste rozmowy telefoniczne w sprawach prywatnych obniżają efektywność pracy jego pracowników, może zabronić im prowadzenia prywatnych rozmów telefonicznych w czasie pracy. Zakaz ten można wprowadzić albo w regulaminie pracy, albo za pomocą zarządzenia wewnętrznego.

Należy zaznaczyć jednak, że nie może on obowiązywać w czasie przerw pracownika, tj.:

15-minutowej przysługującej osobom zatrudnionym, których dobowy wymiar czasu pracy wynosi co najmniej 6 godzin (art. 134 Kodeksupracy), 5-minutowych, które przysługują po każdej godzinie pracy przy monitorze komputera (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe).

Bezwzględny zakaz korzystania z telefonów komórkowych może zostać wprowadzony jedynie w sytuacji, gdy w danym zakładzie pracy wymagają tego względy bezpieczeństwa, ponieważ telefony komórkowe niekorzystnie oddziałują na pracę maszyn i innych urządzeń.

Źródło: Ubezpieczenia i prawo pracy, nr 22 z dnia 10.11.2010 r.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.