Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

13233 miejsce

Czy owoce w diecie tuczą?

Owoce w diecie odchudzającej są bardzo ważne. To kluczowy składnik, o czym wiele osób, które chcą zrzucić kilka zbędnych kilogramów zdaje się zapominać. Mitem jest, zatem twierdzenie, że owoce są tuczące.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:La_Boqueria.JPG / Fot. https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:La_Boqueria.JPGJeśli kiedykolwiek słyszałaś, że owoce powodują, że nagle zaczniesz przybierać na wadze to wrzuć tą informację między bajki. Owszem w owocach znajdują się cukry. Jednak nie cukry proste, czyli te, które ulokowane są w batonikach, cukierkach czy innych słodyczach, ale te niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, czyli złożone.

Jeśli dbasz o zdrowie to sięgaj po owoce



W dobrze zbilansowanej diecie owoce są podstawowym składnikiem zaraz obok warzyw. Chcesz się cieszyć dobrym zdrowiem to spożywaj je codziennie. Pamiętaj jednak o tym, że największe korzyści odniesiesz wtedy, gdy będziesz wiedzieć, kiedy jest najlepszy moment, aby po nie sięgnąć. Przede wszystkim jedz owoce przed posiłkiem składającym się z węglowodanów. Z reguły najczęściej przed śniadaniem, gdy spożywasz chleb, lub płatki. Przed obiadem, kiedy na stole gości kasza lub ziemniaki albo makaron. Skąd taki pomysł? Ponieważ owoce musza być szybko strawione. Jeśli zjadasz je na pusty żołądek to przyśpieszą trawienie, przy okazji wchłaniając witaminy i enzymy.

Owoce trawi się szybko



W dodatku zawierają sporo potrzebnego dla organizmu błonnika. Dają uczucie sytości i mają moc oczyszczania jelit. Warto wiedzieć, że nasz organizm nie trawi błonnika, ale czyści organizm z różnego rodzaju złogów i przyśpiesza trawienie. Niewskazane jest spożywanie go ponad określoną normę. Około trzydziestu gram dziennie będzie optymalne dla zdrowia i diety. Stąd też nie należy spożywać owoców zaraz po posiłkach. Nie zostaną szybko strawione, mogą, zatem powodować wzdęcia a nawet doprowadzić do pogorszenia samopoczucia.

Rola psychiki w odchudzaniu



https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:DriedfruitS.jpg / Fot. https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:DriedfruitS.jpgJeśli akurat jesteś na etapie odchudzania to należy pamiętać o tym, jak ważna jest rola psychiki w tej dziedzinie. Każdy z nas dobrze wie, co oznacza sformułowanie: „jeść oczami”. Stąd powinno się stosować np. mniejsze talerze, dzięki temu ta sama porcja jedzenia będzie się zdawać większa niż w rzeczywistości. Co ciekawe, można barwnie udekorować posiłek za pomocą dekoracji z surówek, co jeszcze spotęguje wrażenia optyczne. Dodatkowo, nasz żołądek po kilku minutach od wypełnienia przesyła informację do mózgu, że już można przestać jeść, bo jest najedzony. Ten czas można wykorzystać, aby spożyć dużo zupełnie zbędnych kalorii. Stąd w trakcie posiłku dobrze jest robić dłuższe przerwy, pomiędzy jednym a drugim kęsem. W tym czasie najlepiej jest dość długo gryźć nawet najmniejszy kawałek jedzenia. Dzięki takiemu zabiegowi w końcowym efekcie nasz posiłek nie będzie obfity i zjemy dużo mniej niż gdybyśmy spożywali jedzenie w sposób tradycyjny.


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Darmowe warsztaty terapeutyczne dla osób z nadwagą i problemami z odżywianiem

Już 26 października ruszają pierwsze grupy terapeutyczne dla osób z nadwagą, otyłością i problemami z odżywianiem (np. napadowe objadanie). Jest to projekt dotowany z Urzędu Miasta i Ministerstwa Zdrowia, dlatego udział jest bezpłatny dla wszystkich osób z miasta Łodzi, powyżej 17 lat z indeksem masy ciała BMI większym niż 25. Cykl będzie trwał 10 tygodni i jest oparty o skuteczny program poznawczo-behawioralny i techniki mindfulness. Grupy prowadzi psycholog - psychodietetyk, terapeuta.  Grupy będą prowadzone w różnych dzielnicach Łodzi - od poniedziałku do piątku w dogodnych godzinach. Pierwszy cykl zaczyna się 26 października a drugi od stycznia. Zapisy trwają - są jeszcze miejsca!

Zapisy i informacje: warsztaty@jero.cx 604 740 513

Komentarz został ukrytyrozwiń

/Owszem w owocach znajdują się cukry. Jednak nie cukry proste, czyli te, które ulokowane są w batonikach, cukierkach czy innych słodyczach, ale te niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, czyli złożone./

Owszem, w owocach znajdują się cukry proste. W przeogromnej przewadze! Na przykład w 100g jabłka na łączną masę węglowodanów ok. 14 g, aż 6g stanowi fruktoza, 2,5g glukoza i 2g sacharoza.
Fruktoza jest najgorsza, bowiem włącza się w szlak glikolizy omijając jeden etap regulacji ( spowolnienia) i dosłownie "zalewa" wątrobę.
Jak wiadomo, poziom fruktozy we krwi wynosi 0mg/dl, tak więc biedaczce nie pozostaje nic innego, jak wejść w szlak pentozofosforanowy, służący dostarczeniu wodoru ( NADPH2) do syntez kwasów tłuszczowych ( i cholesterolu przy okazji).
A przy okazji w wątrobie, szczególnie przy braku choliny, dzieją się w takim wypadku rzeczy niezbyt pożądane. Mówiąc w uproszczeniu, wątroba ma problem z wyekspediowaniem wyprodukowanego tłuszczu na zewnątrz i sama się otłuszcza.
NAFLD, czyli niealkoholowe stłuszczenie wątroby, to problem minimum 1/3 Amerykanów. W Polsce, stawiam tezę, nie jest lepiej.
Żeby było śmieszniej, zjedzone tłuszcze zostają wchłonięte układem limfatycznym, z pominięciem wątroby, do której docierają dopiero remnanty poszczególnych lipoprotein.

Czyli jest DOKŁADNIE ODWROTNIE. Tłuszcze nie obciążają wątroby, a cukry, w tym te z owoców - jak najbardziej tak!
A wszystko, rzecz jasna, jest kwestią skali i w kontekście całości pożywienia.

Poza tym cukry złożone i tak wchłaniane są tylko w formie prostej. Różnica tkwi w czasie potrzebnym do absorpcji. Złożone trawią się trochę wolniej. Ale w końcu się wchłoną i problem ich łącznej puli pozostanie problemem, w kontekście ilości i reszty pożywienia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Proszę prosze oto material na czasie, gdy tyle wokól owoców! Bardzo dziekuję za tak trafiony artykuł przeczytam go dokladniej i może cos dorzuce z własnych obserwacji jak "dziala" dieta owocowa.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.