Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

48729 miejsce

Czy Polacy ufają swoim pracodawcom?

Jak wynika z raportu pt. „Czy Polak ufa swojemu pracodawcy?” ogłoszonego przez Procontent Communication ponad połowa Polaków (52%) ufa swoim pracodawcom. Tylko 17% badanych przyznaje, że nie darzy swojego szefa zaufaniem.

 / Fot. Procontent CommunicationNajczęstszym powodem utraty zaufania do pracodawcy jest brak dostępu do informacji (48% badanych), manipulowanie informacjami lub niemówienie całej prawdy (41% respondentów). Choć wyniki raportu dotyczące zaufania do pracodawców są lepsze niż w poprzednich latach, gdyż ponad połowa badanych ufa swoim przełożonym, to aż 21% respondentów jako powód braku zaufania podało fakt, iż firma oszukała ich we współpracy. Blisko 15% ankietowanych jako powód utraty zaufania wskazało, iż ich firma nieuczciwie zachowała się w stosunku do klientów w ramach obowiązującej współpracy.
Zaufanie rośnie wraz z wykształceniem badanych. Wśród osób z wykształceniem zawodowym swojemu pracodawcy ufa jedynie 38% badanych, a wśród tych z wykształceniem wyższym blisko 60% respondentów. Gwałtowny spadek zaufania do pracodawców następuje jednak wraz z wiekiem badanych. Największym zaufaniem szefów darzą osoby młode. W wieku 25-34 lata prawie 60% ufa swoim pracodawcom, a po 50. roku życia już tylko 50%.
„Jak pokazują ostatnie badania, starania employer branding’owe i w zakresie komunikacji wewnętrznej firm powoli przynoszą pewien efekt. Około 10% więcej Polaków ufa swoim pracodawcom w porównaniu do 2013 roku. Niestety nadal często firmy z biegiem lat tracą zaufanie swoich pracowników. Nasze najnowsze badania pokazują, że firmy cieszą się dużym zaufaniem wśród młodych, a w wieku powyżej 35 lat to zaufanie do pracodawców gwałtowanie spada. Takie wyniki mogą wskazywać, że firmy dopasowując się do wyzwań pokolenia millenialsów i kolejnych pokoleń wchodzących na rynek, trochę zapominają komunikować do starszej kadry i pracowników z dłuższym stażem. To właśnie ci pracownicy przestają ufać swoim zarządom” – podkreśla Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.
Bardziej podejrzliwe w stosunku do swoich pracodawców są kobiety. Tylko 49% badanych Polek i aż 55% mężczyzn ufa swoim przełożonym. „Jeśli kierować się wynikami przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie Polaków badań to ważne jest, aby w programach komunikacji wewnętrznej bardziej angażować Panie, gdyż to one mogą być kluczem do zbudowania wizerunku pracodawcy godnego zaufania” – podkreśla Iwona Kubicz z Procontent.
Więcej o raporcie na stronie www.procontent.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.