Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

61043 miejsce

Czy Rzecznik Praw Pacjenta naciąga nas na "drobne"?

Czy za łączenie się z bezpłatną infolinią Rzecznika Prawa Pacjenta, powinna być... pobierana opłata?

http://pixabay.com/pl/graffiti-berlin-ludzkość-9097/ / Fot. PixelAnarchy/public domain/Commons Creative 1.0Kontaktując się telefonicznie z sekretariatem Rzecznika Praw Pacjenta można uzyskać wiele porad lub informacji, które mogą pomóc we właściwym przedłożeniu swoich kłopotów i problemów. Taka jest w najogólniejszych zarysach rola RPP - by wspomagał i ratował, potrzebujących rzetelnego wsparcia pacjentów. Dokładniejszych wskazówek i informacji w sprawach jakie mogą być dla przeciętnego pacjenta kłopotliwe, udziela zespół, w którego gestii pozostają interwencje i poradnictwo. Taką informację można uzyskać telefonicznie łącząc się z sekretariatem RPP.

Po zanotowaniu numerów telefonicznych, dzięki usłużnemu sekretariatowi można spróbować dodzwonić się do wspomnianego zespołu pod numer (22) 833-08-95. Głos odtwarzany z taśmy informuje, iż dodzwoniono się do bezpłatnej infolinii biura Rzecznika Praw Pacjenta, a rozmowa będzie nagrywana w dbałości o jakość obsługi. Mi do zespołu udało się dodzwonić, aczkolwiek kilka miesięcy temu. Niestety, rozmowa lub oczekiwanie połączone z wysłuchaniem kojącego zapisu i nieskuteczne wyczekiwanie na podniesienie słuchawki nie jest bezpłatne. I zapewne jest tak od dawna.

Opłata za połączenie z automatem odtwarzającym informację, oczekiwanie przerywane sygnałem, który przywykło się rozumieć jako "zajęty" lub "proszę czekać", lub udane połączenie z zespołem podległym RPP jest płatne, o czym informuje dość wyraźnie głos z taśmy. Najczęściej odtwarzana jest wersja żeńska, ale w godzinach późniejszych prezentuje się charakterystyczny głos męski. Pacjent o mniej zasobnej kieszeni może doznać niemiłego zdziwienia, kiedy po kilku minutach oczekiwania poprzedzonego zapewnieniem i informacją o bezpłatności infolinii, sprawdzi koszt połączenia, który poniósł. Nie można chyba sugerować w taki sposób komukolwiek, iż ma nie zwracać uwagi na czytelne sygnały, znaki i inne formy komunikacji, których w tym przypadku nie tłumaczyłbym niczym innym jak naciąganiem na "drobne". Tak można się poczuć.

Sekretariat biura RPP nie jest skłonny zająć stanowiska w rzeczonej sprawie, aczkolwiek może po informacji jakiej udzieliłem w dniu dzisiejszym, sprawdzi zasadność i uczciwość powiadamiania telefonujących. Być może jest to zabieg wprowadzony w celu polepszenia jakości obsługi i można obciążać odpowiedzialnością osoby będące pracownikami wykonującymi dla biura RPP usługi ogólnotechniczne. Mogło się tak zdarzyć, że ktoś nie uzyskał pomocy jakiej mógł oczekiwać i o jakiej go zapewniano.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Kolejki pewnie będą zawsze. Sposób w jaki traktowani są pacjencji to jak gdyby inna sprawa. Kiedy telefonuje się do biura RPP i słychać w tle głos: "Znowu dzwoni ten wk...wiony" ,to trudno się nie wk...iać.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Prawo do czekania w kolejce ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

(+22)6355996, (+22)8330885 - obecnie głos z taśmy komunikuje, że "wybrany numer jest niedostępny" i z tego tytułu nie jest pobierana opłata. Oczywiście, żadnej racji dla moich dociekań nie wyrażono, tym bardziej w formie pisemnej. Nadal też odnoszę wrażenie, że niektórzy pracownicy RPP mają kłopot z właściwą oceną rzeczywistości; numer telefoniczny to numer telefoniczny, telefon to telefon, a kura to kura. Ktoś rojący jakieś ukryte znaczenia, jakąś Szuflandię ma ten komfort, że pobiera wynagrodzenie nawet za tworzenie szpiegowskiego bzika.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Udręczenia kieszeni lub portfela (w domyśle: doładowanie) ze zdziwieniem i dezorientacją włącznie można też zaznać poprzez kontakt z abonentem numeru +228330885, który również utrzymuje poprzez odtwarzany mechanicznie głos, że połączono się z bezpłatną infolinią biura Rzecznika Praw Pacjenta. Sekretariat biura twierdzi bardzo stanowczo, że taka dezinformacja i okoliczności, które mogą lub wprowadzają w błąd nie ma miejsca.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Stary nowy numer. Kontakt z abonentem opisanym w powyższym artykule nadal przyprawia o "rozdwojenie" myślenia. "Nieoznakowana" płatna linia (obecnie +226355996) oferuje się poprzez anielski głos odtwarzany mechanicznie jako bezpłatna infolinia co jest nieprawdą aczkolwiek może ulec zmianie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.