Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

31429 miejsce

Czy Rzecznik Praw Pacjenta naciąga nas na "drobne"?

Czy za łączenie się z bezpłatną infolinią Rzecznika Prawa Pacjenta, powinna być... pobierana opłata?

http://pixabay.com/pl/graffiti-berlin-ludzkość-9097/ / Fot. PixelAnarchy/public domain/Commons Creative 1.0Kontaktując się telefonicznie z sekretariatem Rzecznika Praw Pacjenta można uzyskać wiele porad lub informacji, które mogą pomóc we właściwym przedłożeniu swoich kłopotów i problemów. Taka jest w najogólniejszych zarysach rola RPP - by wspomagał i ratował, potrzebujących rzetelnego wsparcia pacjentów. Dokładniejszych wskazówek i informacji w sprawach jakie mogą być dla przeciętnego pacjenta kłopotliwe, udziela zespół, w którego gestii pozostają interwencje i poradnictwo. Taką informację można uzyskać telefonicznie łącząc się z sekretariatem RPP.

Po zanotowaniu numerów telefonicznych, dzięki usłużnemu sekretariatowi można spróbować dodzwonić się do wspomnianego zespołu pod numer (22) 833-08-95. Głos odtwarzany z taśmy informuje, iż dodzwoniono się do bezpłatnej infolinii biura Rzecznika Praw Pacjenta, a rozmowa będzie nagrywana w dbałości o jakość obsługi. Mi do zespołu udało się dodzwonić, aczkolwiek kilka miesięcy temu. Niestety, rozmowa lub oczekiwanie połączone z wysłuchaniem kojącego zapisu i nieskuteczne wyczekiwanie na podniesienie słuchawki nie jest bezpłatne. I zapewne jest tak od dawna.

Opłata za połączenie z automatem odtwarzającym informację, oczekiwanie przerywane sygnałem, który przywykło się rozumieć jako "zajęty" lub "proszę czekać", lub udane połączenie z zespołem podległym RPP jest płatne, o czym informuje dość wyraźnie głos z taśmy. Najczęściej odtwarzana jest wersja żeńska, ale w godzinach późniejszych prezentuje się charakterystyczny głos męski. Pacjent o mniej zasobnej kieszeni może doznać niemiłego zdziwienia, kiedy po kilku minutach oczekiwania poprzedzonego zapewnieniem i informacją o bezpłatności infolinii, sprawdzi koszt połączenia, który poniósł. Nie można chyba sugerować w taki sposób komukolwiek, iż ma nie zwracać uwagi na czytelne sygnały, znaki i inne formy komunikacji, których w tym przypadku nie tłumaczyłbym niczym innym jak naciąganiem na "drobne". Tak można się poczuć.

Sekretariat biura RPP nie jest skłonny zająć stanowiska w rzeczonej sprawie, aczkolwiek może po informacji jakiej udzieliłem w dniu dzisiejszym, sprawdzi zasadność i uczciwość powiadamiania telefonujących. Być może jest to zabieg wprowadzony w celu polepszenia jakości obsługi i można obciążać odpowiedzialnością osoby będące pracownikami wykonującymi dla biura RPP usługi ogólnotechniczne. Mogło się tak zdarzyć, że ktoś nie uzyskał pomocy jakiej mógł oczekiwać i o jakiej go zapewniano.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Kolejki pewnie będą zawsze. Sposób w jaki traktowani są pacjencji to jak gdyby inna sprawa. Kiedy telefonuje się do biura RPP i słychać w tle głos: "Znowu dzwoni ten wk...wiony" ,to trudno się nie wk...iać.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Prawo do czekania w kolejce ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

(+22)6355996, (+22)8330885 - obecnie głos z taśmy komunikuje, że "wybrany numer jest niedostępny" i z tego tytułu nie jest pobierana opłata. Oczywiście, żadnej racji dla moich dociekań nie wyrażono, tym bardziej w formie pisemnej. Nadal też odnoszę wrażenie, że niektórzy pracownicy RPP mają kłopot z właściwą oceną rzeczywistości; numer telefoniczny to numer telefoniczny, telefon to telefon, a kura to kura. Ktoś rojący jakieś ukryte znaczenia, jakąś Szuflandię ma ten komfort, że pobiera wynagrodzenie nawet za tworzenie szpiegowskiego bzika.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Udręczenia kieszeni lub portfela (w domyśle: doładowanie) ze zdziwieniem i dezorientacją włącznie można też zaznać poprzez kontakt z abonentem numeru +228330885, który również utrzymuje poprzez odtwarzany mechanicznie głos, że połączono się z bezpłatną infolinią biura Rzecznika Praw Pacjenta. Sekretariat biura twierdzi bardzo stanowczo, że taka dezinformacja i okoliczności, które mogą lub wprowadzają w błąd nie ma miejsca.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Stary nowy numer. Kontakt z abonentem opisanym w powyższym artykule nadal przyprawia o "rozdwojenie" myślenia. "Nieoznakowana" płatna linia (obecnie +226355996) oferuje się poprzez anielski głos odtwarzany mechanicznie jako bezpłatna infolinia co jest nieprawdą aczkolwiek może ulec zmianie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.