Facebook Google+ Twitter

"Czy stałeś się dzisiaj milionerem?", czyli jak Era oszukuje klientów

Jedna z najbardziej znanych w Polsce sieci komórkowych - Era, której operatorem jest Polska Telefonia Cyfrowa oszukuje swych klientów. Chodzi o loterię "Czy stałeś się dzisiaj milionerem?"

SMS od Ery&Heyah. / Fot. Judyta RykowskaNikogo nie dziwią SMS-y wysyłane do klientów od operatorów sieci. Zachęcanie do poszerzenia swojej oferty, ustawienia popularnego dzwonka, czy wzięcia udziału w nowym konkursie to chleb powszedni. Mało kto doczytuje tego typu informacje do końca. Od tej chwili wszyscy użytkownicy Ery i Heyah powinni jednak mieć się na baczności. Nie trudno bowiem paść ofiarą manipulacji.

Treść SMS-a dotycząca loterii "Czy stałeś się dzisiaj milionerem?" z pozoru nie różni się od tych otrzymywanych na co dzień: "ERA: Jesteś 1 ze szczęściarzy, którzy mogą wygrać milion zł dzisiaj od ERY! Wyślij za darmo TAK na 8007! SMS-y na 8007 są darmowe! Reg: 100m.era.pl. 4,88zł/dzień".

Po wysłaniu darmowego SMS-a przychodzą wiadomości o treści: "Udało Ci sie! Twoj numer jest w dzisiejszym losowaniu miliona zl od ERY&HEYAH! By anulowac swoj udzial slij STOP MILION na 8007. Codzienny koszt udzialu: 4,92zl".

Skan fragmentu rachunku szczegółowego klientki Ery. / Fot. Judyta RykowskaNie jest zaznaczone w owym SMS-ie jednak, że potwierdzony wcześniej przez użytkownika udział w loterii jest jednoznaczny z otrzymaniem tej wiadomości. Nie każdy również zrozumie jego treść. W przypadku nie wysłania zwrotnego SMS-a o treści "STOP MILION" na nr 8007 każdego dnia będzie naliczana należność 4,92 i każdego dnia SMS z tej loterii będzie docierał do użytkownika. O skutkach nie czytania wiadomości odoperatorskich dowiedzieć się można przy otrzymaniu faktury, gdy jej kwota znacznie przewyższa wystawiane wcześniej rachunki.

Czy klient ma prawo do reklamacji? Na tę chwilę kontakt poprzez infolinię z operatorem jest niemożliwy, ponieważ nikt się nie zgłasza. Nasz informator pracujący w salonie Ery oświadcza, że średnio 30 osób dziennie zwraca się z reklamacją do operatora. W tej sytuacji radzi wystosować pismo reklamacyjne zarówno do Ery, jak i Mobile Formats, który jest organizatorem loterii.

Klientka Ery, która pragnie pozostać anonimowa, twierdzi, że została oszukana i jak najszybciej zamierza zerwać umowę z tak dwulicowym operatorem. Od 11.12.2010 do jej rachunku dopisywane zostają wspomniane koszta udziału w loterii. O owym fakcie dowiedziała się dopiero dziś. Zaznacza, że nie potwierdzała udziału w loterii po otrzymaniu 1 SMS-a. Szczegółowy rachunek z grudnia (od kiedy zostały naliczane należności) jest na to dowodem.

Niestety przypadek ten nie jest odosobniony, o czym świadczą odnalezione w internecie głosy klientów Ery i Heyah. Zobacz tu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (43):

Sortuj komentarze:

Majka Skowron
  • Majka Skowron
  • 06.05.2011 19:33

Cóż....może i ERA oszukuje, pewnie jak każdy z operatorów. Ale ERA też jest oszukiwana....sama na własne życzenie. Znam pewną osobę, która odzidziczyła po matce komórkę z numerem ery. Dziwnym trafem smsy są naliczane, rozmowy nie. Pewnie jakiś błąd systemu, albo ktoś gdzieś źle wprowadził dane. Fakt faktem wygrywa ta pani niezłą kasę w konkursach telewizyjnych i tego typu. Za połączenia nic nie płaci. Nieuczciwe to, ale to nie moja sprawa. Dziewczyna miała zawsze pod górkę....czyli traktuję to Robin Hoodowo :-)

Komentarz został ukrytyrozwiń
iwonah
  • iwonah
  • 27.02.2011 14:51

Udana reklamacja. Mogę sie nią podzielić - dla tych, którzy nie wysyłali sms a nacisneli podczas połączenia telefonicznego 1.
iwonah@op.pl

Komentarz został ukrytyrozwiń
Krzysztof Rudek
  • Krzysztof Rudek
  • 27.02.2011 14:22

Ta loteria "Czy stałeś sie dzisiaj Milionerem" to oszustwo szyte grubymi nićmi .Klienci bez żadnego potwierdzania udziału zostali wciągani do loterii.Kupując kartę do telefonu już była tam włączona subskrypcja tej loterii,starsze osoby które nie umieją pisać smsów tez zostali wciągnięci,dzwonił automat i po odebraniu telefonu już abonęt został nieświadomie wciągnięty do udziału w loterii mimo przerwania odsłuchu,słyszałam tez taki przypadek że wyjęta była karta slim z telefonu bo osoba była za granica i też ją wciągnięto do loterii,kto w tym przypadku napisał smsa kto potwierdził udział,DUCH ŚWIĘTY?

Komentarz został ukrytyrozwiń
Ola Polak
  • Ola Polak
  • 27.02.2011 13:51

Mnie Era doliczyła do rach za okres m-ca ponad 136zł.Nie przystępowalam do zadnej loterii bo nie wierze w zadne wygrane a i tak zostałam w jakiś dziwny sposób wciagnieta do loterii.Oczywisci reklamacji nie uwzględnili.Zaplacilam tylko za wlasne polączenia .Era zablokowala mi polączenia i świadczenie usług,mija już miesiąc.Wysłalam pismo do UOKiK i do UKE,wyslalam drugą reklamacje do Ery i MF ,narazie cisza.

Komentarz został ukrytyrozwiń
IQ 38
  • IQ 38
  • 26.02.2011 15:41

ERA (i inne firmy. Ja wiem też coś o Orange) nie pogrywa uczciwie z wieloma swoimi klientami. Wszyscy już to wiedzą.
Wiadomo od dawna że wszystkie "promocje" i konkursy to nabijanie ludzi w butelkę.
IGNOROWANIE NIE WYSTARCZY. OPÓR BIERNY TYLKO ICH ROZZUCHWALA. Należy UDERZYĆ W NICH TAK JAK ONI TO ROBIĄ NAM ... czyli po kieszeni!. Należy odciąć ERĘ i jej partnerów od innych niż abonament dochodów.
Są na to dwa, znane mi, sposoby. Proszę zadzwonić pod 602900 i wybrać, po chwili przynudzania przez automat, "0" (zero) a następnie odpowiednio do opisu numer na "inne sprawy". Po połączeniu z konsultantem proszę ZAŻĄDAĆ wpisania na tzw."czarną listę" (dosłownie - tak jest nazywana w Erze!!!) osób nie życzących sobie otrzymywać żadnych promocji i innych "okazji". Mają OBOWIĄZEK (inni operatorzy również) zaakceptować wasz wybór!!!. Droga równoległa - blokowanie dostępu ofert przez SMS z bramek internetowych. Wpisać "STOP" (bez cudzysłowu) i wysłać pod numer 2800. Możliwe że trzeba to będzie powtórzyć przez najbliższe dwa lub trzy miesiące (Spokojnie. Raz na miesiąc - ewentualnie). Jeśli zechcecie coś nowego, sami skontaktujecie się z operatorem. No chyba że chcecie nadal żyć w roli strzyżonych owiec?!.

Komentarz został ukrytyrozwiń
RT
  • RT
  • 26.02.2011 15:09

Witam.
Ciągle nie mogę wyjść z podziwu jak ludzie dają się robić w konia. Kiedy wreszcie przestaniecie wierzyć w cokolwiek jakimkolwiek firmom i ich ludziom. Choćby bankom które "nie zapominają" o waszych urodzinach. Oczywiście że czasem trzeba zaufać ale od tego jest własny rozum i serce jeśli się je ma. WIADOMO OD DAWNA że wszystkie te "promocje" i konkursy to nabijanie ludzi w butelkę.
IGNOROWANIE NIE WYSTARCZY. OPÓR BIERNY TYLKO ICH ROZZUCHWALA.
Są dwa, znane mi, sposoby na uchronienie się przed ww procederem. Proszę zadzwonić pod 602900 i wybrać, po chwili przynudzania przez automat, "0" (zero) a następnie odpowiednio do opisu numer na "inne sprawy". Po połączeniu z konsultantem proszę ZAŻĄDAĆ wpisania na tzw."czarną listę" (dosłownie - tak jest nazywana w Erze!!!) osób nie życzących sobie otrzymywać żadnych promocji i innych "okazji". Droga równoległa - blokowanie dostępu ofert przez SMS z bramek internetowych. Wpisać "STOP" (bez cudzysłowu) i wysłać pod numer 2800. Jeśli zechcecie coś nowego sami skontaktujecie się z operatorem. No chyba że chcecie nadal żyć w roli strzyżonych owiec?!.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Barbara Adamczyk
  • Barbara Adamczyk
  • 16.02.2011 07:11

Zostałam oszukana przez agenta ERY punkt we Wrocławiu przy ul.Granicznej Centrum Handlowe FAKTORY we Wrocławiu,pan agent przedstawił mi ofertę nowego abonamentu opiewającą na 59zł wmawiając mi,że tak "korzystną" ofertę przygotowano dla mnie ( jestem klientka tej sieci od 10 lat) ,oszustwo polega na tym,że abonament opiewa na 49 zł o czym mnie nie poinformowano , a 10 zł to ubezpieczenie telefonu,którego nie zamawiałam i którym to ubezpieczeniem pan agent kierownik punktu ,podwyższa swoje dochody.Jest to wyłudzenie nienależnych kwot,myślę że prokuratot powienien się tym zająć,nie jestem jedyna , wystarczy przejrzeć umowy zawierane przez tego pana, zadzwonić do abonentów i spytać , czy chcieli, i czy wiedzą, że zostali "obdarowani" przez ERĘ podstepnym ubezpieczeniem.TO JEST SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BY TAKA FIRMA JAK ERA NIE DBAŁA O SWÓJ WIZERUNEK I SANKCJONOWAŁA TAKIE PRAKTYKI, A MOŻE MYLĘ SIĘ?

Komentarz został ukrytyrozwiń
xxxx
  • xxxx
  • 10.02.2011 12:07

Jestem użytkowniczką ERA Tak Tak na kartę od wielu,wielu lat.Cały czas zasilałam konto kwotą 25 zł miesięcznie,aby nie zostało zablokowane.Ostatnio otrzymuje najpierw SMS z informacją,że za 10 dni moje konto traci ważnośc .Za ok 8 dni dostaje następnego SMS-a,że za dwa dni moje konto traci ważnośc i mam doładowac za co najmniej 10 zł aby stało się ważne.Uczyniłam to myśląc w swojej naiwności,że można teraz wznawiac ważnośc konta za 10 zł.Okazało się,że tak,ale tylko na 7 dni(czego oczywiście w SMS tego nie było!!!!)Ponadto,konto nie zostało mi wznowione nawet na tydzień,bo załadowałam 2xpo 5 zł a nie 1 x za 10 zł.Doładowałam wiec jeszcze za 15 zł myśląc,że skoro jest kwota 25 zł to zostanę odblokowana na 1 miesiąc,GUZIK!!!! odblokowali mi na 7 dni.Teraz mam na koncie przeszło 50 zł i nie mogę rozmawiac,bo aby to uczynic muszę wydac JEDNORAZOWO albo 25 zł (na miesiąc) albo 10 zł (na tydzień),ale broń Boże nie wkilku doładowaniach SKANDAL!!!!!!!!!
OSZUSTWO z SMS spotkało również mojego męża!!!!!!!
DZIWIĘ SIĘ,ŻE NIE ZAJĄŁ SIĘ TYMI OSZUSTAMI PROKURATOR!!!!!!!
Najgorsze z tego wszystkiego jest to,że nawet gdy zmienie operatora,to spotkam się z czymś takim u innego. TO JEST CHYBA COŚ NIE TAK!!!!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Użytkownik tel. na KARTĘ !
  • Użytkownik tel. na KARTĘ !
  • 10.02.2011 04:04

Przeczytałem tekst ze zdjęcia i stwierdzam , że jest to złodziejstwo w biały dzień !!!


Panowie i Panie operatorzy ze wszystkich sieci - czy chcecie się wstydzić gdy ktoś zapyta o miejsce waszego zatrudnienia ?

Na razie pozostanę przy karcie !!! Żadnych umów - to ja Was trzymam za JAJ....

Komentarz został ukrytyrozwiń
Użytkownik tel. na KARTĘ !
  • Użytkownik tel. na KARTĘ !
  • 10.02.2011 03:51

Przez takie działania już dawno temu straciłem zaufanie do mojego operatora (nie ERA). Wszyscy działają podobnie, tylko w dłuższym okresie czasu to operator traci gdyż za żadne pieniądze nie może dotrzeć do części klientów, którzy to wszelkie sms-y spamerskie nawet nie czytają i je od razu kasują.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.