Facebook Google+ Twitter

Czy szkolenia z technik sprzedaży są skuteczne?

Są klienci, jest produkt, a sprzedaż jakoś słabiutko idzie. Postanawiasz wysłać sprzedawców na szkolenie z technik sprzedaży. Zadajesz sobie w związku z tym kilka ważnych pytań. Ile to cię będzie kosztowało? Która firmę wybrać? I najważniejsze, co się zmieni w sprzedaży po tym szkoleniu?

Masz firmę, która, tętni życiem i rozwija się w momencie, kiedy wzrasta sprzedaż twoich produktów czy też usług. Zadbałeś o dobry marketing, zatrudniłeś sprzedawców, przeszkoliłeś ich z produktów, BHP, wszystkich procedur i procesów potrzebnych do reprezentowania twojej firmy. Są klienci, jest produkt, a sprzedaż jakoś słabiutko idzie. Postanawiasz wysłać sprzedawców na szkolenie z technik sprzedaży. Zadajesz sobie w związku z tym kilka ważnych pytań. Ile to cię będzie kosztowało? Która firmę wybrać? I najważniejsze, co się zmieni w sprzedaży po tym szkoleniu?

Odpowiedzi nie są zero jedynkowe. Tanie szkolenie to bardzo często pozorna oszczędność, ale wysoka cena szkolenia wcale nie daje gwarancji sukcesu. Zanim zatem wybierzesz właściwą firmę szkoleniową zadaj sobie jeszcze kilka ważnych pytań.

Czy w twojej firmie jest osoba, która będzie potrafiła pomóc twoim sprzedawcom po szkoleniu? Czy masz lidera, coacha sprzedażowego, czy ty sam znasz się na technikach sprzedaży? Jeśli nie masz takiej osoby to szybko ją zdobądź. Jeśli sam nigdy nie byłeś na szkoleniu z technik sprzedaży, to zapisz się na takie szkolenie przed wysłaniem swoich pracowników. Pracownicy bardzo szybko wyczuwają, że jedynymi osobami, które znają się na procesie sprzedaży są oni i wykorzystują to często do pozorowania pracy. Nawet najlepsze szkolenie bez wsparcia pracowników, to krótkotrwały i bardzo mało efektywny sposób poprawy kondycji firmy.

Jeśli myślisz, że dwa, trzy dni szkolenia bez dalszego wsparcia będzie w stanie nauczyć skutecznie twoich pracowników tak trudnego zawodu, jakim jest zawód sprzedawcy to mówię ci: nie ma takiej firmy szkoleniowej, która czyni cuda. Powtórzę jeszcze raz: bez wsparcia, bez codziennego treningu nie ma postępu, nie ma rozwoju a po kilku tygodniach i kilku niepowodzeniach w relacjach z klientem pracownik zapomina większość rzeczy, których się nauczył.

Dowiedz się, czy firma, której zamierzasz powierzyć szkolenie twoich pracowników gwarantuje serwis poszkoleniowy w postaci wsparcia mailowego, telefonicznego i coachingów w twojej firmie. Dobre firmy szkoleniowe dają takie wsparcie. Warto w pełni z niego skorzystać.

Kolejne bardzo ważne zadanie to sprawdzenie, czego nauczy twoich pracowników firma szkoleniowa, do której zamierzasz ich wysłać. Wiele szkoleń to po prostu opowiadanie o sprzedaży. Sprawdź, czy osoby, które mają prowadzić to szkolenie potrafią sprzedawać. Kiedy ostatni raz trener, który ma prowadzić szkolenie cokolwiek samodzielnie sprzedał? Niektórzy trenerzy ostatni raz sprzedawali przed stanem wojennym.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Właśnie, to taka nachalna autoreklama firm szkoleniowych, która wychodzi już chyba wszystkim uszami. Firmy szkoleniowe powyrastały jak grzyby po deszczu i tutaj leży problem jak odróżnić te dobre od zwykłych naciągaczy. Profesjonalne firmy posługują się raczej szczegółowymi opisami szkoleń i opisują umiejętności jakie można podczas warsztatów zdobyć, ale nie szafują sloganami i obietnicą cudów. Fachowo przedstawiony program zajęć jest podstawą do zgłębienia naszej wiedzy o danej firmie szkoleniowej a następnie podjęcia decyzji czy warto ją wybrać. Na pewno takie podejście do selekcji firm zmniejszy ryzyko niewłaściwego wyboru.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Cieszę się Kasiu że zgadzasz się ze mną w tej sprawie. Trudno uczyć kogoś na jego pierwszym szkoleniu kotwiczenia czy przeramowań skoro klient nie wie prawie nic o procesie sprzedaży, nie ma doświadczeń ani dobrych ani złych. Po kilkudniowym szkoleniu wraca z przekonaniem że sprzedaż to musi być bardzo trudne zadanie skoro trzeba znać takie metody żeby sprzedać np. polisę.Dużo szkody robią oczywiście firmy szkoleniowe zachwalając swoje szkolenia jako remedium na wszystko.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Słuszna uwaga, najpierw szkolenia sprzedażowe potem NLP - przy wyborze szkoleniowców NLP trzeba zwrócić szczególną uwagę na ich przygotowanie merytoryczne a przede wszystkim praktyczne. Ta metoda stała sie tak popularna, że jest reklamowana zarówno jako świetna metoda na podryw jak i właśnie w procesach sprzedaży. Na dodatek jest to metoda ścisle powiązana z psychologią, wykorzystywana m.in. przy leczeniu fobii. Zanim po nią sięgniemy należałoby też zadać sobie pytanie czy jest to na pewno odpowiednia metoda dla naszych pracowników, nie każdy ma predyspozycje, aby skutecznie ją wykorzystywać. Jest wiele innych metod, które mogą działać równie skutecznie albo jeszcze lepiej, ale muszą byc dopasowane do predyspozycji pracowników.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.