Facebook Google+ Twitter

Czy tradycyjne media odejdą do lamusa?

W dobie prężnie rozwijającego się internetu, który coraz częściej zastępuje nam prasę, radio a ostatnio nawet telewizję, rola i udział tych tradycyjnych mediów w informowaniu i bawieniu społeczeństwa zmniejsza się.

Chciałoby się powiedzieć, że internet to dzisiaj studnia bez dna. Coraz częściej, oferując kompletny wachlarz usług multimedialnych sprawia, że zwykli użytkownicy znajdą w nim wszystko czego tylko potrzebują, a nawet i więcej. Poważnie zagrożona może być zatem przyszłość tradycyjnych mediów, tym bardziej, że komputer i internet stają się niezbędnym narzędziem w każdej współczesnej pracy.

To, że internet zajmie miejsce prasy jest raczej pewne. Pytanie tylko jak bardzo stracą te tradycyjnie rozumiane media. Już dzisiaj ilość informacji przekazywanych i dostępnych w sieci jest nieporównywalnie większa od tej, jaką są w stanie przekazać tradycyjne media. Prasa jest ograniczana papierem i czasem jaki jest potrzebny na druk, a radio i telewizja czasem antenowym jaki mogą na owe informacje poświęcić. Dodatkowo atutem internetu jest jego wszędobylstwo. Do telewizji i radia potrzeba odbiornika, do prasy czasu i miejsca, a do internetu... dzisiaj już prawie wszystkie urządzenia dysponują dostępem do sieci i odpowiednim oprogramowaniem, aby móc go jak najlepiej i najczęściej używać. Czy jest on zatem skazany na sukces?

W mojej opinii jest to wynalazek, który od samego początku swojego istnienia skazany był na sukces. Dzisiaj coraz więcej przedsiębiorstw z branży medialnej rozumie, że bez istnienia w sieci się nie przeżyje. Gazety zakładają serwisy on-line, radia, umożliwiają słuchanie przez internet, a telewizje coraz więcej swoich programów wpuszczają do sieci. Jednym słowem, cały przemysł medialny zaczyna powoli zmieniać miejsce swojego jestestwa i przenosi się z normalnego realnego świata codzienności do świata wirtualnej sieci. Dlaczego zatem gazety, radio i telewizja tak dobrze się mają?

Odpowiedź jest prosta. Dlatego, że w Polsce jest więcej ludzi wychowanych na tradycyjnych mediach niż na internecie. Jednak czym dalej w las, tym więcej drzew. Zatem i w tej kwestii, z roku na rok rola i udział internetu będzie rósł. Dzisiaj już tylko potencjał reklamowy jaki mają telewizja, prasa i radio sprawia, że nie wypadły one jeszcze z wyścigu po widza, słuchacza czy czytelnika. Niemniej jednak potencjał reklamowy sieci również został dostrzeżony przez największych świata biznesu. Świadczy o tym chociaż zapał i zaangażowanie z jakim Microsoft chciał kupić portal Yahoo, aby doścignąć lidera w tej branży, czyli firmę Google. Wszyscy mówili wtedy, że w sieci są wielkie pieniądze, które można zarobić na reklamie, gdyż coraz więcej ludzi korzysta z jej usług.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.