Facebook Google+ Twitter

Czy warto być sprzedawcą w Polsce?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-03-20 16:35

Na czym polega profesjonalizm sprzedawcy? Czy polski sprzedawca działa etycznie? W jaki sposób liderzy sprzedaży mogą przyczynić się do wdrożenia młodych przedsiębiorców do pracy?

Celem badania było przedstawienie wizerunku sprzedawców w ich własnych oczach. Pozwoliły one poznać m.in. charakterystykę profesjonalnego sprzedawcy, ich stanowisko w kwestiach etyki, przewidywania sprzedażowe oraz opinię sprzedawców na temat dostępnych na rynku szkoleń. Przeprowadzono je na grupie menedżerów, dyrektorów, przedstawicieli handlowych i pracowników działów sprzedaży, w miesiącu lutym 2014 roku.
Według badań, sprzedawcy mają duże poczucie zaangażowania w budowaniu wizerunku firmy, jej rozwoju oraz pełnienia ważnej roli w dziale marketingu przedsiębiorstwa. W większości są też zadowoleni z możliwości
i perspektyw rozwoju. Znaczna część z nich uważa, że uczciwość wobec klienta jest podstawą skutecznej sprzedaży, jednak aż 68%, przyznaje, że często wykorzystuje ograniczoną wiedzę klientów na temat produktów lub usług, aby ułatwić sobie proces sprzedaży.


Przewidywania odnośnie sprzedaży produktów i usług w Polsce nie napawają optymizmem – dwie trzecie badanych sądzi, że w ciągu najbliższego roku sprzedaż będzie coraz trudniejsza. Fakt ten nie dziwi, ponieważ oferowane produkty, na tak konkurencyjnym rynku, stają się coraz bardziej skomplikowane. Dlatego aż 79% ankietowanych uważa, że profesjonalny sprzedawca musi dogłębnie znać swój produkt i rynek, na którym działa oraz umieć budować długofalowe relacje z klientami.

- Badania wykazały, że wielu sprzedawców kieruje się pokusą osiągnięcia jak najwyższego wyniku finansowego, zapominając o satysfakcji i zadowoleniu klienta - twierdzi Elżbieta Pełka, prezes PNSA. –Handlowcy często zatajając informacje o produkcie czy mówiąc o nim nieprawdę, chcą jak najszybciej zakończyć proces sprzedaży. Nie zdają sobie jednak sprawy, iż jest to działanie dające rezultaty tylko w krótkiej perspektywie czasu. Dlatego tal ważne jest to aby takie wartości jak etyka, budowanie długofalowej relacji z klientem i skuteczna komunikacja w przedsiębiorstwie, stanowiły trzon każdej firmy.

O badaniu

Instytut MillwardBrown przeprowadził badanie na zamówienie Polsih National Sales Awards za pomocą internetowych wywiadów (CAWI) między 12 a 25 lutego 2014 r. Wielkość próby: N=159.
W badaniu wzięli udział przedstawiciele handlowi i pracownicy działów sprzedaży.

Kontakt dla mediów:
Joanna Kołodziejczyk
Junior PR Account Executive
Kom.: (+48) 600 073 489
e-mail: joanna.kolodziejczyk@epcreatives.p
(Joanna Kołodziejczyk)

Wybrane dla Ciebie:


Tagi: PNSA


Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.