Facebook Google+ Twitter

Czy "warto się wypozycjonować" w internecie?

Coraz częściej słyszymy ostatnio o tym, że "warto się pozycjonować w internecie." Czy rzeczywiście?

Jeszcze nie tak dawno głównym orężem firm, w walce o potencjalnych klientów, były ulotki. Miasta takie jak Kraków czy Warszawa były nimi wręcz zaśmiecane jesienią, czyli wtedy kiedy do miast zjeżdżali studenci na nowy rok akademicki. Każdy z nich chciał uczęszczać na różnego rozaju kursy. Jak więc inaczej docierać do klienta jak nie za pomocą ulotki? Ciężko było przejść ulicą, aby nie dostać kilkunastu/kilkudziesięciu papierków - każdy na inny temat.

Powoli jednak czasy się zmieniają i coraz więcej firm dąży do tego, aby informacja o usługach jakie świadczą w łatwy sposób trafiała do szerokiego grona potencjalnych klientów. A przede wszystkim, aby ich firma była obecna tam, gdzie jej usług mogą szukać klienci. Takim miejscem jest obecnie internet, bez którego nie wyobrażam sobie teraz funkcjonowania firmy usługowej.

Reklama w internecie przyjmuje różne postacie. Część firm wykupuje kampanie Adwords, niektóre banery i inne formy reklamy, jak np. e-mailingi. Jednak coraz większa grupa zaczyna ostatnio dostrzegać korzyści, jakie niesie za sobą pozycjonowanie w Google ich witryny. Nic dziwnego - dzisiaj mało kto szukając np. firmy zajmującej się wytwarzaniem ogrodzenia z kamienia bierze do ręki Panoramę albo książkę telefoniczną. Łatwiej i szybciej jest wpisać w okienku wyszukiwarki to, co chcemy znaleźć.

Nie dziwi zatem fakt, że pozycjonowanie stron cieszy się ostatnio coraz większą popularnością i już niedługo trudno będzie firmom znaleźć się w TOP 10 i walka zacznie się o miejsca dalsze, TOP 20, może i TOP 30? Dlaczego? Z bardzo prostego powodu. Jeżeli obecnie na 10 wyników - 7 to firmy, jeden to katalog, a 2 to znane bazy danych, jak np. wyżej wspomniana Panorama Firm, a w internecie przy pozycjonowaniu liczy się np. wiek domeny, to nic dziwnego, że dla wszystkich chętnych nie zostanie miejsca w TOP 10, będzie trzeba zadowolić się niższymi pozycjami. Może i dzięki temu internauci zaczną odwiedzać dalsze strony wyników? Albo wyszukiwarki zmienią algorytm i wszystko - pozycjonowanie - zacznie się od początku.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 10.03.2009 15:04

Hmm... no to warto czy nie warto? Może coś jeszcze na ten temat?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.