Czy życie przybyło z kosmosu? Niezwykłe odkrycie NASA

Naukowcy z NASA znaleźli w meteorytach z Australii i Antarktydy nietypowe dla Ziemi związki chemiczne oraz niektóre składniki DNA. Potwierdza to teorię, że na DNA mogą składać się elementy powstałe w przestrzeni kosmicznej.

W meteorycie znaleziono składniki DNA: adeninę i guaninę / Fot. NASADr Michael Callahan z Centrum Lotów Kosmicznych im. Goddarda powiedział, że "takie elementy były znajdywane w meteorytach od lat 60. XX w. Jednak badacze nie byli przekonani, czy miały one pochodzenie pozaziemskie, czy też były efektem zabrudzeń i pochodziły z Ziemi. Po raz pierwszy mamy trzy dowody, dające razem pewność, że fragmenty DNA mogą powstawać w Kosmosie"

Czytaj też: Poznajcie kulisy egzystencji wszechświata!

Naukowcy zbadali 12 próbek meteorytów i odkryli w nich adeniny i guaniny, które są składnikami DNA, wchodzącymi w skład zasad kwasu nukleinowego oraz hipoksantyny i ksantyny.

Pierwszy dowód stanowi znalezienie w dwóch próbkach śladowych ilości trzech cząstek związanych z kwasami nukleinowymi: purynę oraz 2,6-diaminopurynę i 6,8-diaminopurynę. Dwie ostatnie z nich prawie nigdy nie są spotykane w ziemskiej biologii. Związki te mają jednak taką samą strukturę, jak te nukleinowe.

Po drugie w analizowanej przez naukowców ośmiokilogramowej próbce lodu z Antarktydy oraz glebie z Australii, na które spadły meteoryty, nie było związków, które odkryto w pozaziemskich obiektach.

Meteoryt z cząsteczkami DNA / Fot. NASAWg badaczy z NASA, trzeci dowód stanowi znalezienie nukleaz, zarówno biologicznych jak i niebiologicznych. Powstały one w wyniku całkowicie niebiologicznych reakcji. Dr Michael Callahan powiedział, że "zespół w laboratorium, w niebiologicznych reakcjach chemicznych, zawierających cyjanowodór, amoniak i wodę, stworzył identyczny zestaw nukleinowy. To pozwala sądzić, że odnalezione elementy DNA powstały w organach rodziców - asteroid i są pozaziemskie".

Skoro więc składniki DNA przybyły z kosmosu, to być może razem z nimi przybyło też życie.

Źródło: www.nasa.gov

Wiadomości24 to serwis tworzony przez ludzi takich ja Ty. Wiesz więcej? Zarejestruj się i napisz swój materiał, dodaj zdjęcia, link, lub po prostu skomentuj. Tylko tu masz szansę, że przeczyta Cię milion!

Kira54gj6
  • Kira54gj6
  • 10.08.2011 11:36

Ja za to oglądałam w telewizji, że w Afryce wylądował niedaleko szkoły spodek i wysiadły z niego jakieś postacie, wszystkie dzieci, które to widziały rysowały i opisywały te postacie prawie tak samo.
Ok, zaraz wszyscy mówią że to nie możliwe i w ogóle, że to jakiś tam spisek, żeby sensację wzbudzić, że każdy wie jak UFO wygląda...
Ok. Ale ONI akurat nie wiedzą!
Niby skąd?!
Nie mają radia, ani telewizji...
Tam na prawdę musiało się coś stać...

Kosmitka :)
  • Kosmitka :)
  • 10.08.2011 11:13

Nie wiem czy to prawda, czy nie. Kiedyś w internecie czytałam taki artykuł, że w XX wieku w Chinach czy gdzieś tam, wylądował latający spodek, a z niego wysiadła jakaś postać. Było to w okolicach szkoły, więc dzieci i nauczyciele byli świadkami. Dokładnie opisali zjawisko i zobrazowali w postaci rysunków. Jednak widać było, że te UFO to taki było bajkowe. Nie wiem czy do żart, czy tak było naprawdę. Ja jednak staram się utrzymywać, że my - Ziemianie, jesteśmy jedynymi myśląco-żywymi istotami we Wrzechświecie :)

Pozdrawiam..

cherub
  • cherub
  • 10.08.2011 10:59

miałeś chamie ... klawiaturę

Saturate
  • Saturate
  • 10.08.2011 10:33

czytając te wasze komentarze to poczciwy polaczek wie wszystko i zadna inna wiedza nie jest mu potrzebna....juz takie madrale w tym komentach ze az zal.pl wezcie moze przeczytajcie to i zrozumncie sens takich nauk a nie po co dlaczego a moze tak a bo wszedzie jest KOSMOS ( co to za idiotyczny argument) ...gdyby nie bylo takich badan prowadzanych przez nas, ludzi to byscie byli jezcze bardziej zacofani niz teraz jestescie...albo komentarz ze cos przeczytal haha stary tobie radze cos przeczytac moze cos do ciebie dotrze...pozdrawiam

moje imie i nazwisko
  • moje imie i nazwisko
  • 10.08.2011 09:53

Puryny i diaminopuryny to zasady azotowe a nie kwasy nukleinowe. Adenina i guanina to konkretne związki a nie grupy związków, po co wiec liczba mnoga? Nie wchodzą one też w skład zasad kwasu nukleinowego a same są tymi zasadami. Jak na tak krotki tekst , sporo elementranych błędów. Koleś który to pisał, nie ma pojęcia o swojej robocie. Płaci mu Pan za partactro Panie Dyrektorze.

jan mysliciel
  • jan mysliciel
  • 10.08.2011 09:38

To ciekawe ,to jusz nie człowiek od małpy czy odwrotnie?Ci naukowcy jeszcze długo muszą się uczyć moze jeszcze kadencje jak nasz rząd .

RZEMIEŚLNIK
  • RZEMIEŚLNIK
  • 10.08.2011 09:27

Dziwne jest to że tyle życia jest na ziemi, a jeszcze dziwniejsze jest to że prowadzi się dyskusje na temat jego pochodzenia. Przecież to oczywiste,WSZĘDZIE JEST KOSMOS.

Pepeg z Gumy
  • Pepeg z Gumy
  • 10.08.2011 08:55

Pewnie któryś z tych "naukowców", przeczytał Danikena "Posiew z Kosmosu".
I stad odkrycie. tak Ruski odkrył rower na strychu u Niemca.