Facebook Google+ Twitter

Czym jest branding i komu jest on potrzebny?

O brandingu, jego znaczeniu dla firm, osób i wszelkiego rodzaju instytucji w rozmowie z Izabelą Okarmus opowiada Bogdan Węgrzynek.

Izabela Okarmus: Panie Bogdanie, branding to najkrócej mówiąc technika kreowania marki i budowania w umysłach odbiorców jak najlepszego wizerunku konkretnej instytucji, osoby, przedsiębiorstwa, firmy. Moje pytanie w związku z tym brzmi następująco, jakie czynniki decydują o tym, że realizowany przez jedną z firm PR branding można nazwać dobrym czy skutecznym, a oferowany przez inną już nie?


Bogdan Węgrzynek Public Relations / Fot. Archiwum Menu GroupBogdan Wegrzynek: Dobry branding to nie tylko kreowanie marki i budowanie pozytywnego wizerunku takiej czy innej osoby bądź instytucji. Skuteczny branding to sukcesywne, nieustanne, wręcz pieczołowite dbanie o długotrwałe utrzymanie w świadomości odbiorców rzeczonego, pozytywnego wrażenia. Tylko w ten sposób owa „dobra opinia” zostanie zapamiętana i kojarzona z określoną instytucją.

I.O. Ważniejsze jest zatem skupienie się na grupie stałych klientów określonej marki czy też za pomocą budowania dobrego wizerunku instytucji należy pozyskiwać nowych odbiorców?

Bogdan Węgrzynek Public Relations / Fot. Archiwum Menu GroupB.W. Oczywiście dobra jakość, rozpoznawalność na rynku związana jest z gronem stałych odbiorców. Dobra marka zawsze skupia grupę „przywiązanych” do siebie klientów, jednak z tym należy być niezwykle ostrożnym. Nie można popaść w stagnację. Stawiając na rozwój trzeba poszukiwać, pozyskiwać, a następnie utrzymywać przy sobie nowych odbiorców i poszerzać grupę osób znających i polecających konkretną markę.

I.O. Jakimi narzędziami posługuje się branding?

Bogdan Węgrzynek Public Relations / Fot. Archiwum Menu GroupB.W. Przemyślane logo, dobrze dobrane hasło reklamowe, zapadająca w pamięć nazwa marki i oczywiście starannie sporządzona, wychodząca naprzeciw oczekiwań poszczególnych odbiorców strona internetowa to tylko niektóre z podstawowych, ale jakże ważnych narzędzi skutecznego budowania dobrego wizerunku marki.

I.O. Na zakończenie, najkrócej rzecz ujmując dobry branding powinien stawiać nie na krótkotrwały, chwilowy sukces, ale na długotrwałą, długofalową, systematyczną pracę nad marką?

B.W. Dokładnie tak, jednak taka długoterminowość stawianych przed sobą zadań i długofalowa praca nad konkretnymi zadaniami jest charakterystyczna nie tylko dla brandingu, dla wszystkich działań z zakresu Public Relations. Wyłącznie dzięki systematyczności, planowaniu i konsekwentnemu wprowadzaniu uprzednio przemyślanych strategii w życie możemy w PR osiągnąć sukces.

Z Bogdanem Węgrzynkiem rozmawiała Izabela Okarmus.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.