Facebook Google+ Twitter

Czym jest Clinical Marketing i co to jest pole position?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-01-15 16:29

Clinical marketing otwiera przed produktem możliwość rynkowego startu z pole position. 
Pole position trzeba wywalczyć jeszcze przed wyścigiem i tym właśnie działania clinical marketingu różnią się od potocznie stosowanych metod.

Clinical marketing to strategia otwierająca przed produktem możliwość rynkowego startu z pole position. Pole position to termin zaczerpnięty z wyścigów Formuły 1. Pole position kierowca bolidu Formuły 1 (bolid jest odniesieniem do produktu) musi wywalczyć podczas treningu, to znaczy wyścigu poprzedzającego główne starcie z konkurentami. Pole position trzeba wywalczyć jeszcze przed głównym wyścigiem i tym właśnie działania clinical marketingu różnią się od potocznie stosowanych metod.

Celem strategii clinical marketingu jest wypracowanie elementów przewagi konkurencyjnej pozwalających na zdobycie przewagi rynkowej poprzez właściwe różnicowanie produktu. Ułatwia to wypracowanie własnej podkategorii. Podkategorią nazywam zawężone optymalnie kryterium zalet produktu, gdzie w spektrum jego własnych zalet staje się on liderem ów podkategorii - osiąga pole position. Wyróżnienie owych czynników pozwalających uplasować produkt na pole position to główne zadanie clinical marketingu.

Nieco inaczej postrzegają ów zagadnienie firmy innowacyjne, a inaczej generyczne. Owe aspekty zostaną drobiazgowo opisane w kolejnych publikacjach z tego cyklu. Holistycznie rzecz ujmując są to wskazania wywodzące się zarówno z badań klinicznych - zalety wynikające z charakterystyki fizycznej samego produktu - jak i szeroko pojętych aspektów demograficznych. Utworzenie własnej podkategorii ma na celu uzyskanie przewagi wynikającej z tego, że poruszamy się po naszym, dobrze już nam znanym torze, a do wyścigu startujemy z pole position.

Clinical marketing skupia swoją działalność jeszcze na etapie przed zaistnieniem produktu na rynku, celem zapewnienia mu pole position już w momencie wdrożenia na rynek i kończy swoją rolę na etapie optymalizacji zaproponowanych rozwiązań rynkowych, na krótko po jego wprowadzeniu na rynek. Wyjątek stanowi sytuacja, w której badania kliniczne II i III fazy nadal się toczą celem rozszerzenia rejestracji o nowe atuty. Wyjątek stanowi też potrzeba repozycjonowania produktu, który istnieje na rynku, ale z różnych przyczyn nie radzi sobie z konkurencją i wymaga zastosowania ów strategii celem poprawienia własnej sytuacji rynkowej..

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.