Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

60954 miejsce

Czym jest marketing bezpośredni?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2011-10-18 14:45

Marketing bezpośredni stał się jedną z najbardziej postępowych dziedzin ostatnich lat. Jednocześnie to ta dziedzina, która, by utrzymać firmę na powierzchni, musi iść z duchem czasu. To znaczy?

Dostęp do nowoczesnych technologii i narzędzi marketingu bezpośredniego nie gwarantuje sukcesu, jeżeli nie wykorzystuje się ich w prawidłowy sposób. Nasycenie rynku tą formą promocji powoduje, że aby wywołać efekt WOW-u konsumentów, należy pójść o krok dalej. Aby to zrobić, należy sobie uświadomić, jakie są podstawowe błędy w prowadzeniu działań marketingowych w handlu, zatem:

- Brak personalizacji w działaniach marketingowych
- Zamknięcie na alternatywne kanały komunikacji - SMS
- Niestosowanie netykiety (np. brak możliwości rezygnacji z subskrypcji)
- Zbyt nachalne działania (np. mailingi, które powinny być regularne, ale nie nachalne!)
- Brak działań lojalnościowych, przywiązujących do marki (bonusów, rabatów, ofert specjalnych)
- Brak badań preferencji klientów (przekaz niedobrany do potrzeb, wymogów klientów)
- Brak geolokalizacji (oferta niemożliwa do zrealizowania ze względu na dostępność geograficzną)
- Brak segmentacji klientów (ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, poziom dochodów, preferencje zakupowe itp.)
- Brak raportowania i analizy przeprowadzonych działań (wyciągania wniosków z przeprowadzanych akcji, powodujące powielanie tych samych błędów)
- Brak zintegrowanych działań (skutecznego budowania bazy, zbierania danych, komunikacji z wykorzystaniem wielu kanałów)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.