Facebook Google+ Twitter

Czym jeszcze zaskoczą politycy w kampanii wyborczej?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2011-07-21 16:22

Kampania wyborcza w amerykańskim stylu, czy bezpieczne standardy ubrane w słowa? Niektóre partie już dziś pokazują "pazury", co widać z telewizyjnych spotów i billboardów.

Wzorując się na Amerykanach należy pamiętać, że o zwycięstwie Baracka Obamy najpewniej zadecydowało wykorzystanie social media oraz oparcie kampanii na narzędziach internetowych. A na co postawią polscy politycy?

Na dwoje babka wróżyła

Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu 2011 r. to jedna z najostrzejszych rywalizacji polskiej sceny politycznej ostatnich lat. Głównym narzędziem są jak zawsze media - przede wszystkim radio i telewizja, często też billboardy. To trend dominujący, choć wcale nie zgodny z nowym duchem czasu.

– Kampanie polityczne... Wyborcy wstrzymywali oddech, czym nas teraz zaskoczą partie polityczne. I? Nie stało się na razie nic niespodziewanego, widzimy te same narzędzia, te same motywy, wielką rywalizację na słowa. Czy w dobie tak silnego rozwoju internetu, social mediów, nie warto pójść troszkę dalej? - zastanawia się Sylwia Schneider, dyrektor ds. komunikacji REDlink. Do tego w sieci nie ma żadnych ograniczeń – pełen dialog z wyborcami, możliwość szybkiej reakcji na obiekcje, programy lojalnościowe, konkursy smsowe, strony www podważające wiarygodność Jarosława, parodie o politykach opozycji dłubiących w nosach? To dopiero początek.

Zatem czy warto myśleć o mniej tradycyjnych źródłach dojścia do wyborcy? O tym wiedzą tylko ci, którzy skorzystali i wygrali. W Stanach Zjednoczonych był to Barack Obama, który oparł kampanię o działania realizowane w Internecie. W Polsce próbę podjęto już w 2006 roku, kiedy w kampanii wyborczej jednego z polityków ubiegających się o urząd wykorzystano wiadomości głosowe. Plus za pomysł, minus za realizację - na skutek pomyłki kanonadę spotów telefonicznych odebrało ok. 10 tys. wyborców w samym środku nocy. - To genialny pomysł, bo warty zapamiętania i powtórzenia innym. Gdyby tylko taki komunikat został odpowiednio zaplanowany w czasie, w pełni spersonalizowany i dedykowany do konkretnej osoby, czy nie dałby poczucia większego szacunku oraz zadbania o wyborcę? – pyta Sylwia Schneider.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Kandydaci na listach wyborczych Ruchu Palikota


Słyszałem, że ten "niezwykle zdolny malarz młodego pokolenia"

Konrad Lesiak - http://ideowerefleksje.blogx.pl/

startuje w tegorocznych wyborach do Sejmu.

Słyszeliście może coś o tym?

I co myślicie, gość się załapie?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.