Facebook Google+ Twitter

Dannon zapłaci odszkodowanie. Jego jogurty nie zwiększają odporności organizmu?

Amerykańska firma Dannon (w Polsce występująca jako Danone) zapłaci 21 milionów dolarów odszkodowania za wprowadzanie w błąd swoich klientów.

Z reklam firmy Dannon klienci dowiadywali się, że jogurty Activia regulują pracę układu pokarmowego, dzięki zawartym w nim bakteriom, natomiast napój DanActivia zwiększa odporność. Za wprowadzanie klientów w błąd, firma ma zapłacić odszkodowanie w wysokości 21 milionów dolarów.

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) sprzeciwiła się treściom podawanym w reklamie oraz przedstawianym na opakowaniach produktów. Komisja poinformowała, że nie ma wystarczających danych naukowych, które potwierdzałyby zgodność treści reklam z faktycznymi właściwościami jogurtów Dannon.

Postępowanie przeciwko firmie prowadzone było przez prokuratorów z 39 stanów.

Jon Leibowitz, szef FTC, w oficjalnym oświadczeniu w tej sprawie powiedział, że "Konsumenci chcą i mają prawdo do prawdziwej informacji w sprawach dotyczących zdrowia. Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać, gdy chodzi o naukowe dane użyte dla promocji produktu."

Z kolei przedstawiciele Danone w Polsce zapewniają, że korzyści zdrowotne produktów zostały potwierdzone i klienci nie muszą się niczego obawiać. "W ramach procedur prowadzonych przez Federalną Komisję Handlu Stanów Zjednoczonych został oceniony sposób komunikacji produktów Activia i DanActive do konsumentów na terenie Stanów Zjednoczonych oraz dowody naukowe będące podstawą tej komunikacji" - mówi Przemysłąw Pohrybieniuk, dyrektor ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju w Danone Polska.

Ugoda jaką zawarto w ramach postępowania dotyczy tylko i wyłącznie sposobu komunikacji obu produktów w Stanach Zjednoczonych i sprawa ta nie ma żadnego związku z klientami z Polski.
Przedstawiciele Danone Polska podkreślają również, iż komunikacja prowadzona na terenie naszego kraju jest w stu procentach zgodna z badaniami naukowymi, które potwierdzają działanie produktów oraz nie narusza też obowiązującego prawa.

Działanie jogurtu Activia potwierdza 17 badań klinicznych, natomiast właściwości Actimela udowodnione są w 27 badaniach, które opublikowane zostały w międzynarodowych pismach naukowych.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Nie tylko Dannon powinien płacić wysokie kary. Większość reklam funkcjonuje na oszukańczych chwytach.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.