Grudniowa zapowiedź ministra Sławomira Nowaka o odłożeniu o 10 lat budowy polskiej sieci kolei dużych prędkości zaczyna być wdrażana w życie. Pierwszym efektem nowej polityki kolejowej jest likwidacja Centrum Kolei Dużych Prędkości, jednostki PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialnej za przygotowanie koncepcji i planów budowy KDP.
Likwidacja Centrum Kolei Dużych Prędkości została już rozpoczęta. "Proces wykonywany jest etapowo z uwagi na nałożone zobowiązania na tę jednostkę, które wymagają dodatkowo uregulowania, przekazania bądź zakończenia niektórych prac, w tym także zmiany warunków zatrudnienia pracowników centrum, inwentaryzacji i przekazania majątku jednostki do innych jednostek w PKP PLK SA" - napisał, w odpowiedzi na interpelację posła Krzysztofa Kwiatkowskiego, dr Andrzej Massel, wiceminister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odpowiedzialny za kolej.
Zadania dotychczasowego Centrum Kolei Dużych Prędkości przejmie Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA oraz centrala spółki. Do obu tych jednostek trafi też 42 dotychczas zatrudnionych w centrum pracowników. Specjaliści PKP PLK nadal będą więc opracowywać plany budowy "polskiego TGV", lecz z terminem realizacji nie do końca 2020, a 2030 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?