Facebook Google+ Twitter

Definitywny koniec polskich marzeń o szybkiej kolei?

Rozpoczął się proces likwidacji Centrum Kolei Dużych Prędkości, jednostki PKP PLK odpowiedzialnej za plany budowy polskiej sieci szybkiej kolei. Czy oznacza to całkowite porzucenie idei budowy KDP w Polsce?

Pociągów jeżdżących po 350 km/h szybko na polskich torach nie zobaczymy / Fot. AlNo / CC Attribution-Share Alike 3.0 UnportedGrudniowa zapowiedź ministra Sławomira Nowaka o odłożeniu o 10 lat budowy polskiej sieci kolei dużych prędkości zaczyna być wdrażana w życie. Pierwszym efektem nowej polityki kolejowej jest likwidacja Centrum Kolei Dużych Prędkości, jednostki PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialnej za przygotowanie koncepcji i planów budowy KDP.

Likwidacja Centrum Kolei Dużych Prędkości została już rozpoczęta. "Proces wykonywany jest etapowo z uwagi na nałożone zobowiązania na tę jednostkę, które wymagają dodatkowo uregulowania, przekazania bądź zakończenia niektórych prac, w tym także zmiany warunków zatrudnienia pracowników centrum, inwentaryzacji i przekazania majątku jednostki do innych jednostek w PKP PLK SA" - napisał, w odpowiedzi na interpelację posła Krzysztofa Kwiatkowskiego, dr Andrzej Massel, wiceminister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odpowiedzialny za kolej.

Zadania dotychczasowego Centrum Kolei Dużych Prędkości przejmie Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA oraz centrala spółki. Do obu tych jednostek trafi też 42 dotychczas zatrudnionych w centrum pracowników. Specjaliści PKP PLK nadal będą więc opracowywać plany budowy "polskiego TGV", lecz z terminem realizacji nie do końca 2020, a 2030 roku.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

I bardzo dobrze, Polski nie stać na KDP, zresztą nie jest nam ona potrzebna. Jesteśmy małym terytorialnie państwem, co za tym tak kosztowna inwestycja mija się z celem, skoro za te same pieniądze można wyremontować istniejące szlaki i przystosować je do w miarę cywilizacyjnych prędkości.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Osobiście mnie aktualnie interesują losy " BiT City " projektu Szybkiej Kolei Metropolitalnej Bydgoszcz-Toruń.

Komentarz został ukrytyrozwiń
olek kan
  • olek kan
  • 05.02.2012 13:57

szybka kolej spełniła już swoje zadanie-dowiozła PO do drugiej kadencji.Teraz już jest nie potrzebna.Może dopiero za trzy lata temat odżyje.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Monikka
  • Monikka
  • 04.02.2012 21:25

Pomysł od samego początku był kiełbasą wyborczą, ale jak widać na tej kiełbasie można wyżywić 42 ludzi.

Komentarz został ukrytyrozwiń

No i bardzo dobrze.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.