Facebook Google+ Twitter

Dialog stawia na technologiczny skok

Firma telekomunikacyjna Dialog przedstawiła swoje plany na następne lata oraz zdradza tajniki nowej technologii POS.

W latach 2009-2015 spółka chce zainwestować ok. 1,2 mld złotych w rozwój infrastruktury, nowe usługi i selektywne przejęcia. Chce również wyemitować akcje na GPW. Plany spółki zakładają, że przychody na rok 2015 osiągną poziom rzędu 900 mln zł, firma będzie miała 300 tys. klientów telefonii stacjonarnej i 276 tys. klientów szerokopasmowego internetu - na własnej infrastrukturze, 134 tys. klientów telefonii komórkowej i 165 tys. odbiorców IPTV.

Spółka chce nieco zmienić profil swojego odbiorcy:
-Stawiamy na profesjonalizm adresowany do świadomego, nowoczesnego klienta - mówi prezes Piotr Mazurkiewicz. - Chcemy odbudować swoją pozycję na rynku biznesowym, będziemy więc wzmacniać ten sektor.

Jak twierdzi Mazurkiewicz, intensywny rozwój usług firmy będzie się opierał na inwestowaniu w najnowsze technologie. Swoją pozycję na rynku Dialog będzie budował jakością i profesjonalizmem. Strategia przewiduje wymianę sieci na pasywną sieć optyczną (PON), w której do gniazdka każdego abonenta doprowadzone jest odrębne włókno światłowodowe. Dzięki tej technologii odbiorcy uzyskają bardzo dobrą jakość przy wysokich parametrach transmisji, możliwość korzystania z HDTV, VoD, interaktywnych gier czy wideokonferencji. To pozwoli Dialogowi na sprzedaż większych pakietów usługowych, a zarazem zmniejszą się koszty utrzymania sieci.

Włókna światłowodowe doprowadzane będą do samego lokalu klienta (rozwiązanie FTTH- Fiber to the Home). W przeciwieństwie do FTTB (fiber to the building), gdzie wymagane jest dodatkowe urządzenie aktywne instalowane poza lokalem klienta, FTTH wykorzystuje zalety PON: wzrost pasma transmisji danych, niezawodność oraz realizacja wielu usług dzięki jednej instalacji światłowodu.

Instalacja systemu światłowodów pozwala na korzystanie z szybkiego połączenia internetowego, dobrego połączenia głosowego oraz odbiór kilku programów cyfrowej telewizji, w tym HDTV, na kilku odbiornikach telewizyjnych jednocześnie.

Zaplanowane w strategii nakłady inwestycyjne na rozwój sieci wynoszą ok. 420 mln złotych. Większość prac inwestycyjnych została zaplanowana na lata 2009 – 2012.

Plany inwestycyjne spółki przewidują nakłady rzędu 1,2 mld złotych. Tylko część tych środków zostanie pozyskana z giełdy (ok. 150 mln zł). Emisja nie więcej niż 25 proc akcji przewidziana jest na druga połowę 2009 roku. Niemniej ostateczna decyzja o debiucie będzie uzależniona od sytuacji rynkowej. Zarząd jest przygotowany do wdrożenia innych mechanizmów finansowych, m.in. refinansowania kredytu bankowego, pozyskiwania funduszy z programów krajowych oraz Unii Europejskiej.

Źródło: materiały prasowe

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.