Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

160017 miejsce

„Die Welt" użył sformułowania „były polski obóz koncentracyjny"

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-11-25 11:53

Niemiecki dziennik „Die Welt" użył sformułowania „ były polski obóz koncentracyjny" w odniesieniu do obozu na Majdanku. Po interwencji polskiej ambasady redakcja zmieniła treść artykułu i zamieściła sprostowanie.

Nieprawdziwe określenie pojawiło się we wczorajszym wydaniu „Die Welt". Polska ambasada wysłała do redakcji dziennika list protestacyjny w tej sprawie. Ambasador Marek Prawda napisał w nim, że określenie „były polski obóz koncentracyjny" nie ma nic wspólnego z prawdą historyczną i zniesławia dobre imię Polski. Przedstawiciele ambasady podkreślają, że w każdym przypadku szybko i zdecydowanie reagują w takich sprawach.

Po interwencji ambasady redakcja „Die Welt" zamieściła sprostowanie, które wraz z artykułem znajduje się na stronach internetowych dziennika. „Die Welt" przyznaje, że użyte sformułowanie „były polski obóz koncentracyjny" jest fałszywe. „Chodziło o niemiecki obóz koncentracyjny, który w okupowanej Polsce SS zorganizowała z rozkazu Heinricha Himmlera" - głosi oświadczenie redakcji. Również tekst artykułu został odpowiednio zmieniony.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.