Facebook Google+ Twitter

Dla rodziny i do floty

Popularne samochody miejskie, kompaktowe kombi, czy sedany klasy średniej, to jeden z najciekawszych propozycji dla rodzin.

Coraz większy udział przy ich zakupie mają jednak firmy szukające sprawdzonego i niezawodnego auta flotowego, którego serwisowanie nie będzie zbyt mocno drenowało (zwłaszcza w kryzysie) budżetu firmy. Serwis moto.gratka.pl przedstawia dziesięć propozycji na tanie w utrzymaniu kompaktowe i miejskie kombi, oraz tanie i reprezentacyjne limuzyny.

10. Chevrolet Lacetti Wagon
 / Fot. Chevrolet
Lacetti Wagon został zaprezentowany w 2004 roku. Początkowo samochód sprzedawano pod nazwą Daewoo, jednak po bankructwie koreańskiej marki schedę w Europie przejął – Chevrolet. Samochód jest idealną propozycją dla rodziny z małymi dziećmi – pojemność bagażnika wynosi tu 400 litrów, a kanapa może pomieścić dwa duże foteliki.
Samochód można było doposażyć w jeden z czterech silników – trzech benzynowych o pojemnościach 1.4-litra (95 KM), 1.6-litra (109 KM) i 1.8-litra (122 KM), oraz jednej wysokoprężnej 2-litrowej (121 KM). Chevrolet produkował też krótką serię specjalną – WTCC+. W tej odmianie turbodoładowaniy silnik 1.8-litra rozwijał moc 172 KM. Producent zaleca przeglądy przynajmniej raz w roku, bądź co 15 tysięcy kilometrów.
Samochód generalnie nie sprawia większych problemów użytkownikowi. Niestety jednak zdarzają się egzemplarze, które miewają problemy z wyciekiem z uszczelki pod głowicą silnika, czy awariami pompy paliwowej. Poszukujący ekonomicznego pojazdu powinni zdecydować się na najmniejszy silnik benzynowy 1.4-litra, który zużywa około 7,8 l/100 km. Niestety w jego wypadku o dynamicznej jeździe nie może być mowy.
Kierowcy ze sportową żyłką powinni zainteresować się silnikami wysokoprężnymi, które nie zużywają dużych ilości paliwa. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 13 tysięcy złotych. Za równowartość otrzymamy auto wyposażone w silnik 1.6-litra, klimatyzację, welurową tapicerkę i pełną elektrykę.

9. Peugeot 207 SW
 / Fot. Peugeot
Miejskie „lwiątko” zaprezentowano w 2006 roku. Dwa lata później światło dzienne ujrzała odmiana skierowana do małych rodzin, lecz 207 SW równie dobrze sprawdzi się jako samochód dla firm. Najważniejszym argumentem jest bagażnik, którego pojemność można łatwo powiększyć z 337 do 923 litrów. Tylna kanapa bez problemu pomieści dwa dziecięce foteliki. – Pod koniec produkcji zaprezentowano rekreacyjną odmianę Outdoor – informuje Jędrzej Lenarcik, manager marketingu serwisu moto.gratka.pl .
Gama silników różni się od hatchbacka jedynie brakiem najmocniejszej odmiany RC. Podstawową jednostką jest motor 1.4-litra (75, 90 i 95 KM). Większy o pojemności 1.6-litra można było spotkać w dwóch odmianach – 120 i 150 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych występują silniki 1.4-litra (71 i 92 KM) i 1.6-litra (90 i 109 KM). Najbardziej rekomendowaną jednostką jest podstawowa wersja 1.4-litra o mocy 75 KM, który zadowala się średnim spalaniem poniżej 7 litrów na sto kilometrów.
Silnik ten jest spawdzony, przez co zapewnia bezproblemową jazdę. Poszukujący sportowej żyłki muszą szukać wśród większych „benzyniaków”. Zalecany interwał przeglądu to 20 tysięcy kilometrów, bądź dwa lata. – Przed zakupem należy jednak zwrócić uwagę na stan elektroniki. Szukający diesli powinni też sprawdzić, czy auto nie ma wycieków oleju – radzi Lenarcik – W serwisie moto.gratka.pl ceny samochodów rozpoczynają się od niespełna 20 tysięcy złotych.

8. Toyota Corolla
 / Fot. Toyota
Preferujący bardziej reprezentacyjnego sedana, powinni zainteresować się dziesiątą generacją Toyoty Corolli. Pod tą nazwą samochód występuje już wyłącznie z 4 drzwiowym nadwoziem, którego kufer jest w stanie pomieścić 450 litrów bagażu. Corolla została zaprezentowana w 2006 roku, a cztery lata po debiucie pokazano odświeżony model, który różni się od poprzednika nowymi światłami i zderzakami. – Z racji, że Toyota przedstawiła nową generację Aurisa, można spodziewać się kolejnej odsłony Corolli w 2014 roku – uważa Lenarcik.
Gama silników rozpoczyna się jednostką, o pojemności 1.33-litra (101 KM), 1.4-litra (97 KM). Topowymi odmianami benzynowymi są silniki 1.6-litra (125 lub 132 KM). Najmniejsza jednostka wysokoprężna o pojemności 1.4-litra rozwija 90 KM, zaś większa (2.0-litra) – 126 KM. Wszystkie silniki to sprawdzone i niezawodne konstrukcje Toyoty. Jeśli samochód ma być dynamiczny, to zdecydowanie polecamy najmocniejszego „benzyniaka”, bądź 2 litrowego turbodiesla. Problemy z łożyskami skrzyni biegów zaczynają się po przekroczeniu 100 tysięcy kilometrów.
Zadziwiający jest krótki okres między przeglądowy, który wynosi jedynie 15 tysięcy km. Najpewniej też dzięki niemu wszystkie Toyoty są w bardzo dobrym stanie. Ceny samochodów dostępnych w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 28 tysięcy złotych za egzemplarze z 2007 roku. – Wysoka wartość aut spowodowana jest ogólną opinią Toyoty, jako producenta niezawodnych samochodów – tłumaczy Lenarcik.

7. Hyundai I40
 / Fot. Hyundai
Następcę mało popularnej u nas Sonaty pokazano podczas genewskiego salonu samochodowego w 2011 roku, a w Polsce auto jest dostępne od lata ubiegłego roku. Początkowo I40 dostępne było wyłącznie jako kombi, jednak sedan szybko uzupełnił gamę modelu. Pojemność bagażnika wersji czterodrzwiowej wynosi 525 litrów.
Lista dostępnych jednostek napędowych jest bardzo skromna i ogranicza się wyłącznie do 3 silników. Podstawowa benzynowa jednostka o pojemności 1.6-litra rozwija 135 KM. Większy silnik, o pojemności 2 litrów osiąga już 178 KM. Wysokoprężny motor 1.7-litra legitymuje się mocą 136 KM. Najbardziej rekomendowanym silnikiem jest podstawowy motor benzynowy 1.6-litra, którego budowa zwiastuje bezawaryjną eksploatację, a zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 7,4 l/100 km.
Poszukujący oszczędnego diesla ucieszy fakt, że silnik 1.7-litra to sprawdzona i ekonomiczna jednostka, która spala ok. 5,5 l ropy na 100 km. Jeśli chodzi o samochody z drugiej ręki, to nie powinny one sprawiać problemu ze względu na świeżość modelu. Ponadto wszystkie dostępne I40 mają jeszcze gwarancję mechaniczną. Należy jedynie sprawdzić, czy auto stawiało się na wezwania ASO na akcje naprawcze.
Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 79 tysięcy złotych. Za te pieniądze otrzymamy auto ze śladowym przebiegiem, pojemnym nadwoziem typu kombi i bardzo bogatym wyposażeniem obejmującym m. in. aluminiowe felgi, welurową tapicerkę, tempomat, czy klimatyzację.

6. Renault Clio Grandtour
 / Fot. Renault
Odmiana kombi miejskiego Renault została zaprezentowana na początku 2008 roku. Dzięki przedłużeniu płyty podłogowej udało się uzyskać dodatkowe 24 centymetry długości (Grandtour mierzy 4,2 m), które w całości zostały przyporządkowane bagażnikowi – w tej odmianie pojemność wynosi od 439 do 1277 litrów. – Rok po prezentacji auta przeprowadzono face lifting wszystkich odmian Clio, w tym i kombi – informuje Lenarcik.
Gamę otwiera silnik o pojemności 1.2-litra dostępny jest w wariantach 65, 75, 80 i 101 KM. Większy – 1.4-litra legitymuje się mocą 98 KM, zaś topowy „benzyniak” (1.6-litra) osiąga już 110 KM. Diesel 1.5-litra z rodziny dCi występuje w odmianach 68 i 86 konnych. Najbardziej polecanym wariantem jest jednostka 1.2-litra z turbodoładowaniem (zużycie paliwa na poziomie 6,5-7 litrów na 100 km). Samochód zapewnia bardzo dobrą elastyczność i wystarczającą moc. Producent zaleca wykonywanie przeglądów co 30 tysięcy kilometrów.
Nie warto interesować się słabszym dieslem, który nie radzi sobie z napędzaniem już niemałego samochodu. – Póki co właściciele nie skarżą się na swoje auta, jednak można podejrzewać, że problemem Clio może być elektryka, a przy wyższych przebiegach można spodziewać się usterek turbodoładowania – przestrzega Lenarcik – ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 18 tysięcy złotych.

5. Peugeot 407
 / Fot. Peugeot
Sedana klasy średniej zaprezentowano w 2004 roku i wg. raportów sprzedaży producenta z miejsca stał się najpopularniejszym samochodem swojej klasy (z wyłączeniem premium). Cztery lata po debiucie zdecydowano się na lekkie odświeżenie modelu, zaś w 2011 roku zaprezentowany został następca, – 508, który jednocześnie też zastąpił większy model – 607. Dla rodzin dobrą wiadomością jest możliwość montażu trzech fotelików na tylnej kanapie, jednak bagażnik o pojemności 450 pozwala tylko na bardzo potrzebny ekwipunek
Jeśli będziemy dużo jeździć, to warto poszukać 2 litrowego diesla o mocy 140 KM (średnie spalanie – 6,7 l/100 km), który jest najtańszy w serwisie. Podróżującym mniej rekomendujemy
benzynowe jednostki 1.8 (116 i 125 KM) i 2.0-litra (136 i 140 KM. Oba silniki spalają ok. 8,5 l/100 km), które zapewniają odpowiednią dynamikę. Pozostałe „benzyniaki” mają pojemność 2.2-litra (163 KM) i 3.0-litra (211 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych można wyróżnić ponadto silniki: 1.6-litra (109 KM), 2.2-litra (170 KM), 2.7-litra (204 KM) i 3.0-litra (236 KM). Peugeot, tak jak w innych modelach zaleca przeglądy co 20 tysięcy km.
Przed zakupem trzeba liczyć się z awariami elektroniki, układu jezdnego i zawieszenia (na szczęście to ostatnie nie jest drogie w naprawie). Użytkownicy diesli mogą mieć dodatkowo problemy z turbo, zaworem ERG, dwumasowym kołem zamachowym i rozrządem. Zaznaczamy jednak, że zadbane samochody powinny być wolne od wad. W serwisie moto.gratka.pl ceny rozpoczynają się od 18 tysięcy złotych.

4. Ford Mondeo
 / Fot. Ford
Trzecia generacja dużego Forda zadebiutowała w 2007 roku. W 2010 r. zmodernizowano Mondeo, które otrzymało nowy zderzak, atrapę chłodnicy i światła do jazdy dziennej. Auto jest wręcz stworzone dla rodzin. Tylna kanapa może pomieścić 3 foteliki, a bagażnik liczy aż 550 litrów. – W 2012 roku zaprezentowano następcę, który póki co oferowany jest tylko w USA pod nazwą Fusion. W Europie nowe Mondeo będzie w 2014 roku – informuje Lenarcik.
Gama silników rozpoczyna się jednostką o pojemności 1.6-litra (110, 125 i 160 KM). Większe jednostki to: 2.0-litra (145, 203 i 240 KM), 2.3-litra (164 KM) i 2.5-litra (220 KM). Wśród silników wysokoprężnych można wyróżnić trzy jednostki: 1.8-litra (110 i 125 KM), 2.0-litra (115, 140 i 163 KM) i 2.2-litra(175 KM). Najbardziej rekomendowane są silniki 2.0 i 2.5-litra (spalają odpowiednio 8,4, i 9,3 l/100 km). Dla pokonujących duże odległości można polecić 2 litrowego turbodiesla, który jest oszczędny (zużycie paliwa – 5,6 l/100 km), cichy i dynamiczny.
Zainteresowani samochodami poflotowymi powinni dokładnie sprawdzić, co zostało wymieniane podczas przeglądów technicznych. Ceny rozpoczynają się od 22 tysięcy złotych.
– Należy uważać na samochody z zagranicy, które niemal z pewnością zaliczyły chociaż małą stłuczkę. To może zwiastować problemy z komputerem sterującym pracą silnika, który jest umiejscowiony za zderzakiem w lewym dolnym rogu auta – przestrzega Lenarcik.

3. Volkswagen Golf Variant
 / Fot. Volkswagen
Cztery lata po prezentacji (w 2007 r.) piątej generacji Golfa, przedstawiono wersję kombi. Samochód jest dłuższy od pierwowzoru o 24 centymetry (ponad 4,5 metra długości), które zostały zaadaptowane w głównej mierze przez przestrzeń bagażową. W rodzinnej odmianie wynosi ona od 505 do 1550 litrów. – W 2009 roku przeprowadzono facelifting mający za zadanie upodobnić model do szóstej generacji Golfa – informuje Lenarcik.
Podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1.4-litra dostępny był w wariantach mocy 80, 122, 140 i 170 KM. Dostępny był też w ofercie silnik 1.6-litra (102 KM). Wysokoprężne jednostki mają pojemność 1.9-litra (105 KM) i 2.0-litra (140 KM). Najbardziej rekomendowanym motorem benzynowym będzie turbodoładowana jednostka 1.4-litra, która zapewniaja niskie zużycie paliwa (7-8 l/100 km) przy jednocześnie wysokiej elastyczności. Większy silnik 1.6-litra, to idealny motor do instalacji LPG. – dzięki sprawdzonej budowie silnika auto będzie bezproblemowo jeździło przez lata – zapewnia Lenarcik – dobrą wiadomością jest długi okres między przeglądowy, który wynosi aż 30 tysięcy km.
Zainteresowani dieslem powinni skupić się na jednostce 1.9-litra (spalanie 6,4 l/100 km), który jest bardzo trwały. Samochód nie sprawia większych problemów użytkownikowi, jednak sporadycznie zdarza się korozja nadwozia. Problemem jest też łuszczący się lakier na plastikach wewnątrz. Ceny w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 26 tysięcy złotych.

2. SEAT Exeo
 / Fot. SEAT
Pierwszy hiszpański sedan klasy średniej został zaprezentowany w 2008 roku. Powstał na podzespołach Audi A4 poprzedniej generacji, z której zaadaptowano nadwozie, płytę podłogową, zawieszenie oraz silniki. Auto wyróżnia się innym przodem, tyłem i detalami wnętrza. Samochód jest w stanie zabrać dwa foteliki dziecięce i 460 litrów bagażu. W 2012 roku samochód przeszedł face lifting, w którym zmieniono reflektory i tylne światła.
Najmniejsza jednostka dostępna w tym modelu, to benzynowy silnik 1.6-litra (102 KM – spalanie 8l/100 km). Jednostka 1.8-litra występowała tylko z turbodoładowaniem, a jej moc wynosiła 120, 150 lub 160 KM (spalanie około 7,5 – 9,7 l/100 km). Największy „benzyniak” miał 2 litry (200, bądź 211 KM, który zużywa 8,8-9,7 l/100 km). Motor wysokoprężny o pojemności 2 litrów występował w wariantach mocy – 120, 143 i 170 KM (zużycie paliwa – 5,6-6,3 l/100 km). Producent zaleca przeglądy samochodu co 30 tysięcy kilometrów.
Największą zaletą dość wiekowej konstrukcji jest niemal całkowite wyeliminowanie wszystkich problemów. Sporadycznie zdarzają się jedynie kłopoty ze sztywnym zawieszeniem, które w Polsce (zwłaszcza zimą) jest wystawiane jest na ciężką próbę. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 40 tysięcy złotych.

1. Ford Focus SW
 / Fot. Ford
Kompaktowe kombi trafiło do sprzedaży w 2005 roku. Samochód musiał nie tylko konkurować z Volkswagenem Golfem, czy Oplem Astrą. Ford doprowadził do wewnętrznej rywalizacji modelu SW z C-MAX-em, który co prawda jest trochę wyższy od klasycznego kombi, jednak znacznie krótszy. Pojemność bagażnika wynosi 482 litry, co pozwala na zabranie ekwipunku dla czteroosobowej rodziny. – W 2008 roku auto przeszło facelifting w którym zmieniono zderzaki i światła, a dwa lata później na rynek weszła trzecia generacja Focusa – dodaje Lenarcik.
Gama silników przedstawia się następująco: 1.4-litra (80 KM), 1.6-litra (100 i 115 KM), 1.8-litra (125 KM) i 2.0-litra (145 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych wyróżnia się silniki 1.6-litra (90 lub 109 KM), 1.8-litra (115 KM) i 2.0-litra (110 i 136 KM). Najbardziej polecane silniki wysokoprężne, to słabsze odmiany 1.6-litra (spalanie – 5,4 l/100 km). Silniki te są trwałe, ale mogą psuć się turbiny, wtryskiwacze, czy elektryczne pompy wspomagania. – Co ciekawe odmiany benzynowe mają hydrauliczne wspomaganie, dlatego warto poszukać silników 1.6-litra, które zużywają około 7,7 l/100 km. Ford oferuje przyzwoity okres między przeglądowy, który wynosi 20 tysięcy km
– informuje Lenarcik.
Jednostki te będą trwalsze, jednak nie tolerują one LPG. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 11 tysięcy złotych. – Trzeba wystrzegać się aut poflotowych, które były nadmiernie eksploatowane – kończy manager marketingu serwisu moto.gratka.pl.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.