Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

70849 miejsce

Dlaczego klient nie jest zadowolony z obsługi w internecie

Wysłuchiwanie denerwujących melodyjek podczas połączenie telefonicznego, odsyłanie od jednej osoby do drugiej, brak odpowiedzi na pytania - to tylko niektóre z głównych grzechów obsługi klienta e-sklepów w internecie.

Polskie Badania Internetu / Fot. www.pbi.org.plPolskie Badania Internetu www.pbi.org.pl, Intel WISE oraz IAB Polska przeprowadziły w sierpniu badania dotyczące jakości obsługi klienta w internecie. Niestety, wyniki nie okazały się zbyt optymistyczne. Badania pokazały bowiem, że tylko 55 proc. respondentów jest "raczej" zadowolonych z jakości obsługi. Tylko 3 proc. osób było gotowych stwierdzić, że są bardzo zadowoleni.

Co powoduje, że tak niewielki odsetek internautów ma pozytywną opinię? Problemy na stronie związane z przeprowadzeniem transakcji, zawieszanie się stron, niejasności jak składać zamówienie, czy problemy z zalogowaniem się. Niestety, takie problemy nie są rzadkością - tylko 10 proc. badanych nie napotkało, jak do tej pory żadnych trudności.

Badania ujawniły smutną prawdę - jeżeli już napotykamy problem, sporadycznie dzwonimy do firmy, by wyjaśnić sytuację. Okazuje się, że nie gwarantuje to rozwiązania problemu. Aż 55 proc. respondentów rezygnuje z pomocy oferowanej przez firmę, bo... ma po prostu dość. Ponadto 43 proc. osób stwierdziło, że podano im błędne informacje lub pracownik udzielający im informacji był niefachowy lub niemiły! (aż 42 proc.)

Logiczne jest, że zła obsługa psuje wizerunek firmy, co prowadzi do spadku zamówień. Aż 40 proc. badanych zadeklarowało, że kiedy napotkało problemy, w ogóle zrezygnowało z jej usług. Znaczna większość respondentów była w sytuacji, gdy chciała coś zamówić lub kupić, ale w końcu tego nie zrobiła, bo: proces zamówienia był zbyt skomplikowany(46 proc.), pojawiły się jakieś błędy na stronie lub nie nie było reakcji właściciela strony.

Przeraża pod iloma stwierdzeniami podpisała się duża część badanych.
- 93 proc. odpowiedzi: denerwuje mnie, gdy poświęcam pieniądze i czas na rozmowę, która nie przynosi żadnego efektu
- 89 proc. było niezadowolonych z obsługi, sprawdza ofertę konkurencji
- 70 proc rezygnuje, gdy ciągle jest przełączana od jednego konsultanta do drugiego.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.