Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

11232 miejsce

Dlaczego nie można przechodzić między wagonami warszawskiego metra?

Choć wagony warszawskiego metra mają drzwi z klamkami, to podczas jazdy nie można przechodzić z jednego wagonu do drugiego. Dlaczego? Spytaliśmy o to Annę Bartoń z Metra Warszawskiego.

Drzwi pomiędzy wagonami w metrze. / Fot. Tomasz Kowalski - Pierwsze składy, które zakupiono na przełomie lat 80. i 90. były trzywagonowe. Potem dokupowano kolejne wagony, ale nie były przystosowane do przemieszczania się pomiędzy nimi - mówi dla Wiadomości24.pl Anna Bartoń. - Drzwi służą tylko w sytuacjach awaryjnych, np. gdy pociąg stanie w tunelu i będzie konieczność ewakuacji.

Podobno nawet w tak ekstremalnej sytuacji da się jednak uniknąć otwierania tajemniczych drzwi. W takim razie do czego faktycznie się ich używa? - Z drzwi korzysta się, gdy pociąg zjeżdża na zajezdnię na Kabatach i jest sprzątany - przyznaje wreszcie Anna Bartoń, nie wyjaśniając jednak ani trochę, dlaczego zabrania się tego pasażerom podczas jazdy.

Do Metra Warszawskiego należą 22 składy pociągów produkcji rosyjskiej z serii 81 (60 starych i 60 nowych wagonów) oraz 18 składów pociągów METROPOLIS wyprodukowanych w Hiszpanii i w Chorzowie. W żadnym z nich nie ma możliwości przemieszczania się pomiędzy wagonami.

Wkrótce ta sytuacja częściowo się zmieni. W 35 pociągach, które zostały właśnie zamówione, będzie możliwość przemieszczania się pomiędzy wagonami. 20 z tych pociągów będzie poruszało się po II linii metra, natomiast pozostałe 15 zasili pierwszą linię.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

edzio kargowski
  • edzio kargowski
  • 02.10.2012 10:17

pani paulina czepialska niech się przyczepi do istotnych probemów a nie dupereli, jak mnie obrobili w metrze, to zlodzieja zlapano, a tak by uciekł

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ludziom w głowach się poprzewracało i cuda wymyślają, miast się cieszyć i być wdzięcznymi miastu, władzom i rządowi, że nie muszą tych wagonów sami pchać.
Bardzo dobrze zrobiła Pani Ania Bartoń, że pomija milczeniem takie złośliwe dociekania.
Nie wiem czemu w nowych składach drzwi mają się otwierać. Czyż nie lepiej by pozostały zamknięte. Nie raz widzieliśmy przecież w amerykańskich filmach, że są wykorzystywane w niecnych celach przez uciekających lub goniących bandytów.
Za chwilę usłyszymy jeszcze straszniejsze pytania. Czy jest na to społeczne przyzwolenie? I kto właściwie za tym wszystkim stoi. Jestem przekonany, że ma to związek z ostatnim atakiem politycznym.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Marek
  • Marek
  • 28.09.2012 18:22

Czy to przemieszczanie się między wagonami zwiększy komfort podróży? Więcej bałaganu niż komfortu.

Komentarz został ukrytyrozwiń
monika
  • monika
  • 28.09.2012 16:44

Jak kiedyś pociąg stanął w tunelu, to maszynista przeszedł cały pociąg na drugi koniec używając właśnie tych drzwi i pokierował metrem od tyłu;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.