Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

141404 miejsce

Dlaczego PageRank to przeżytek?

PageRank pierwotnie służyć miał ocenie punktacyjnej strony www. Z biegiem lat zaczął stawać się coraz mniej istotnym czynnikiem, który dobrze nakręca jedynie biznes, jakim jest sprzedaż linków pozycjonujących.

 / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PageRank-hi-res.pngPageRank (w skrócie PR) wyznacza jakość danej witryny internetowej w skali od 0 do 10. Jest to pomysł Google, pomysł, który przez kilka dobrych lat sprawdzał się świetnie. Niestety w tym momencie, PageRank jest czynnikiem nie wpływającym praktycznie w ogóle na pozycję strony w wyszukiwarce.

Przede wszystkim na PR wpływa liczba linków prowadzących do danej strony. Jest to jedyne kryterium ustalania wysokości tego współczynnika. Dlaczego więc PageRank, który ma być zastąpiony w niedalekiej przyszłości TrueRank jest nadal widoczny?

Google wie doskonale, że początkujący pozycjonerzy, bądź osoby kompletnie nie znające się na SEO (sprawdź czym jest seo) stawiają jedynie na wysokość PR. Gugl na szczęście nie pochwala, a wręcz karze za sprzedaż linków. Ludzie jednak nadal nimi handlują.

Rynek sprzedaży linków jest na prawdę duży. Wystarczy spojrzeć na Allegro, wyszukać cokolwiek wpisując frazę "link pozycjonujący" - ujrzymy masę ofert sprzedaży. Jeśli ktoś nie wie, co jest prawdziwym wyznacznikiem strony, to z pewnością poleci na ofertę typu Link pozycjonujący na rok PR = 6.

Sęk w tym, że prawdziwymi wyznacznikami są także wiek domeny, ilość zaindeksowanych podstron oraz ogólny zarys witryny dotyczący SEO czy treści na niej się znajdujących.

Powinniśmy przestać zwracać uwagę na tak nieistotny czynnik, jakim jest PageRank. Skoro wpływają na niego tylko linki przychodzące, to każda bezsensowna strona może nałapać ich wiele i mieć wysoki PR, będąc bezwartościową z punktu widzenia SEO czy użytkowników odwiedzających tę stronę.

Google mówi:
Od dłuższego czasu tłumaczymy Internautom, że nie powinni się skupiać tak bardzo na PageRank. Wielu właścicieli serwisów internetowych myśli, że to najważniejsza miara popularności ich serwisu - co nie jest prawdą. Usunęliśmy PageRank, gdyż mieliśmy wrażenie, że głupotą jest mówienie webmasterom, aby nie za dużo myśleli o tym - pokazując równocześnie wartości PageRank dla ich stron.

Jaki płynie z tego wniosek? Ano taki, aby na PageRank nie zwracać uwagi, gdyż jest nieistotnym czynnikiem, który na pozycję naszej strony nie wpływa kompletnie. Jeśli sprzedajemy linki pozycjonujące, to warto jednak o niego zadbać. Większość kupujących ocenia stronę właśnie po numerku przy PR.

Zainteresowanych tym tematem odsyłam także do lektur:
Sprawnymarketing - Czy google Page Rank to ściema ?
Fabrykaspamu - PageRank - fakty i mity
Mój prywatny blog - PageRank - temu Panu już podziękujemy

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (18):

Sortuj komentarze:

Ukazał się właśnie wywiad z Guglarzem, czyli Polakiem pracującym dla Google - http://webhosting.pl/Wywiad.z.Search.Quality.Team.Google. Wyjaśniono w nim kilka podstawowych zasad, jakimi kieruje się Google przy ocenie stron w kontekście jakości wyników wyszukiwania. O PR Guglarz mówi: "PageRank jest dla nas nadal istotnym czynnikiem i jest obliczany nieustannie. Ponieważ podlega on ciągłym zmianom, zalecamy webmasterom aby nie przywiązywali do niego zbyt dużej uwagi." Czyli - wiemy, że nic nie wiemy!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Arku, Ctrl+U -> Ctrl+F i wpisz rel="external". Doskonale wiem, że linki z link nie mają żadnej mocy, ponieważ mają atrybut external, który z tego co wiem działa jak nofollow - roboty nie podążają likiem.

Niestety nie jestem pewien, o external nic nie znalazłem oprócz tego, że działa podobnie. Nie mów więc, że linki które podałem mają za zadanie zwrócenie mocy serwisu w ich stronę. Nie są to moje strony (poza trzecim linkiem) - podałem tylko dodatkowe artykuły dla osób, które w temacie chcą się zagłębić.

Komentarz został ukrytyrozwiń

A wiecie jaki PR mają Wiadomosc24.pl? PR=6. A wiecie ile kosztuje link na porządnym portalu, "lubianym" przez googla (nie jakimś tam nędznym katalogu) z takim PR? Wystarczy spojrzeć na allegro (z tym że większość linków tam sprzedawanych ma niską wartość). A tu w artykule mamy sprytnie przemycone trzy linki. Może następny artykuł autor napisze o tzw. "preclach"?

Komentarz został ukrytyrozwiń

zrozumiałam piąte przez dziesiate, choc zauważyłam, ze autor starał się przekazać wszystko w jak najprostrzy sposób.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 14.11.2009 00:57

Zgadzam się z Livią, jako laik nic z tego nie zrozumiałam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ja też chętnie poczytam o TrueRank. Co do PageRank, to niezbadane są wyroki (i algorytmy) Google. Gdyby PR nie miał znaczenia, to by go po prostu nie było, Google by go nie liczyło. Jednak jest i wielu ludzi się podnieca w oczekiwaniu na zmianę.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Moniko podsunęłaś mi dobry pomysł na artykuł ;) Dziękuję.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Napisałabym coś więcej o TrueRank
no i to co wcześniej - kwestia języka i niewyjaśnienia lamerom o co chodzi..

Komentarz został ukrytyrozwiń

Starałem się pisać w miarę prostym językiem. Myślę, że raczej nietrudno skrócić PageRank do PR a Google do G. (aby się nie powtarzać). Niemniej jednak zaraz przekształcę artykuł nieznacznie tak, aby był bardziej zrozumiały ;)

Dziękuję za uwagi ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Miłosz, ten tekst dla osób, które mają do czynienia z tym tematem, jest bezużyteczny. A dla osób, które się nie orientują, niezrozumiały. Fajnie, że rozumiesz. Ja też, ale nie o to chodzi.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.