Facebook Google+ Twitter

Dlaczego warto jeść warzywa?

Dlaczego stanowią dalszy plan naszego menu? Dlaczego tak często pomijamy je w diecie? Nie zwracamy na nie zbytniej uwagi? Może jak wiedzielibyśmy co się w nich kryje, częściej gościły by na naszych stołach.

 / Fot. A.pWiększość z nas wie że jedząc witaminy i minerały będziemy zdrowsi, silniejsi, bardziej odporni na choroby. Tyle że zamiast dostarczać je z warzyw wolimy kupić w aptece gotowe tabletki i na nich opierać źródło witamin. Czy jest to jednak wybór dobry ? Można było by się nad tym długo zastanawiać i wątpić. Być może nieliczni tylko wiedzą że najlepszym źródłem są świeże warzywa i owoce. Podane w takiej formie są najlepiej przyswajalne, po co faszerować się niezdrowymi tabletkami skoro można zamiast nich wprowadzić do diety pyszne warzywa.

A teraz zobaczmy co kryją w sobie. Zaczniemy od "królowej warzyw", brokuły...
Brokuła inaczej nazywana kapusta szparagową lub zielonym kalafior jest znakomitym przeciwutleniaczem. Dzięki zawartości fulforanu chroni nasz organizm przed nowotworami m.in. przed rakiem piersi, prostaty, jelita grubego. Inną zaletą dzięki zawartości sulforafanu organizm jest chroniony przed wrzodami żołądka i dwunastnicy. Natomiast zawarty w nich potas pomoże osobom z nadciśnieniem.
Pozostałe składniki brokuły to: Witamina C, niacyna, witamina B6, kwas foliowy, witamina A, witamina K, wapń, żelazo, magnez, fosfor, sód, cynk, błonnik.

Innym cennym warzywem w naszej diecie powinna tyć marchew. Zawarta w niej w Witamina A chroni nasze oczy, skórę, wygładza zmarszczki, nie bez powodu jest nazywana witaminą młodości. Jedząc marchew zmniejszamy ryzyko powstawania komórek rakowych w wątrobie, skórze i mózgu. Poprawi się jakość naszego widzenia, ochrona spojówek przed zapaleniami i zabezpieczymy nas przed wysychaniem błony śluzowej oka. Poza tym beta karoten nada nam piękną opaleniznę.
Pozostałe składniki marchwi to: Witamina , B1, B2, B6, C, E, H, K, PP, kwas foliowy, potas, wapń, żelazo, magnez, sód, fosfor, cynk.

Na temat warzyw można by było napisać wielostronicową książkę lecz tutaj wspomnę jeszcze, tylko o jednym nich. Cebula, na samo myśl krąży łza w oku. Czego możemy się po niej spodziewać ? Posiada właściwości grzybobójcze i dezynfekujące, znakomicie uodparnia nasz organizm przed przeziębieniem, zapobiega zakrzepom, zwalcza nadciśnienie, obniża poziom złego cholesterolu. Chroni nasz organizm przed nowotworami jamy ustnej, gardła, jajników, nerek i jelita grubego.
Cebula kryje w sobie takie witaminy i minerały jak : Witamina A, B6, C, K, E, kwas foliowy, tiamina, ryboflawina, niacyna, cynk sód, żelazo, magnez, wapń, potas, fosfor.

Na koniec zastanówmy się czy sztucznie produkowane tabletki z apteki potrafią nam dostarczyć tyle zdrowia co świeże warzyw. Jeśli zainteresowała was zawartość tych wyżej wymienionych watro też zwrócić uwagę na takie jak czosnek, buraki, fasola, kapusta, pomidor, papryka, szpinak, por, seler oraz wiele innych...


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.