Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

14227 miejsce

Dlaczego wciąż kochamy SUV-y?

Z jednej strony zestresowani ekolodzy, z drugiej – skrywane marzenie o komforcie i samotnych eskapadach w nieznane. Rzeczywistość nas nie rozpieszcza. Ale przecież każdy kierowca w pewnym momencie szuka przede wszystkim przyjemności z jazdy

 / Fot. kaboompicsKażdy z nas doceni komfort, jaki daje wysoko umieszczony, wygodny fotel, z którego można obserwować to, co dzieje się na drodze. Kierowca SUV-a może reagować szybciej, bo siedzi niemal tak wysoko jak kierowca ciężarówki. Czuje się pewniej, nie stresuje się. Jazda go naprawdę odpręża.
Duży prześwit gwarantuje, że nawet jak wjedzie w wysoką koleinę, nic się nie stanie.
Dodatkowo – SUV budzi respekt na drodze, więc naszego relaksu nie zniszczy ani kolejny spryciarz wpychający się na nasz pas bez kolejki, ani wymuszacze pierwszeństwa na skrzyżowaniu.
7-osobowe wersje SUV-ów (jak choćby Subaru Tribeca czy BMW X5) są jeszcze większe. Chętnie wybierają je osoby podróżujące z więcej niż dwoma dzieciakami – biorąc pod uwagę foteliki i torby z milionem koniecznych przyborów, nawet dwójce w standardowej wersji może być nieco ciasno.
W przypadku SUV-ów także powierzchnia bagażnika ma szczególne znaczenie, w końcu te auta reklamowane są często jako rodzinne, a na eskapadę w nieznane nadają się doskonale.
Tak. SUV-y umilają życie. Dlatego też maja tak wielu zwolenników, którzy w ogóle nie przejmują się żartami, że coś sobie dużym autem rekompensują.
Jedynym problemem jest cena. Taki np. Nissan X-Trail to wydatek rzędu 115 000 zł. Nie każdy może sobie na niego pozwolić, choć akurat ten model wybitnie cieszy oko. Ale już na przykład Dacię Duster dostaniemy już za czterdzieści tysięcy, czyli w cenie nowej Pandy. To już coś.
Duster jest dziś najtańszym SUV-em na rynku europejskim. Obecnie często można go spotkać na autostradzie w Niemczech czy Austrii, gdzie ceni się przede wszystkim praktyczność.
Przeciwnicy zarzucają Dusterowi pewną kanciastość, mało płynną linię – i w tej kwestii ma się teraz sporo zmienić. W 2016 roku Dacia wprowadza nową generację Dustera. Najważniejszą zmianą ma być jednak 130-konny diesel, który sprawi, że osiągi Dustera będą wyższe. Podobno ma nas zaskoczyć również nowoczesnym designem i większą przestrzennością.
SUV-om wiele się zarzuca – przede wszystkim to, że zabierają zbyt dużo przestrzeni w mieście. Audi Q7 – mimo, że piękne, może mieć problem z parkowaniem na wyznaczonym miejscu pod hipermarketem. Nie mówiąc już o wykupionych miejscach na strzeżonych osiedlach.
Ale cóż, nic nie odbierze nam przyjemności jazdy SUV-em.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.