Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12942 miejsce

Długa historia kolejowej usterki

14 Kwietnia, na linii kolejowej nr 31 Siedlce – Cisówka, w miejscowości Stok Lacki k. Siedlec doszło do uszkodzenia elementów elektrycznej sieci trakcyjnej. Opuszczone przewody zagrażały życiu ludzi.

Uszkodzona sieć. / Fot. Grzegorz Łukasz CześnikZawiodło jedno z mocowań, odpowiadających za prawidłową wysokość linii nad torowiskiem. W efekcie, na krótkim odcinku, sieć opuściła się o około 1,5 - 1,9 metra. Nie wiadomo dokładnie co było przyczyną awarii, która nie jest pierwszą zanotowaną na tej linii. W ubiegłym roku, niedaleko miejsca obecnej, również na torze nr 2, doszło do podobnej usterki. Wtedy jednak reakcja PKP Energetyki była błyskawiczna, pomimo tego, że kursują tędy tylko pojazdy spalinowe – niekorzystające z trakcji elektrycznej.

Obecnie, choć linią tą kursuje codziennie 5 par pociągów osobowych i jedna para towarowa, PKP Energetyka, odpowiedzialna za usuwanie tego rodzaju defektów, nie interweniuje w tej sprawie, nie bacząc na bezpieczeństwo osób podróżujących koleją w tym regionie. Dlaczego?
Z tym pytaniem zwróciłem, się do siedleckiego oddziału PKP Energetyki.

Autobus szynowy relacji Siedlce - Czeremcha obok miejsca uszkodzenia sieci. / Fot. Grzegorz Łukasz Cześnik– Niemożliwe jest bieżące sprawdzanie stanu technicznego trakcji elektrycznej, gdyż czynność ta odbywa się średnio co 2 miesiące – tłumaczył pracownik firmy. – Linią, na której powstało uszkodzenie nie kursują żadne składy wykorzystujące trakcje elektryczną, stąd nie dotarły do nas żadne sygnały o zagrożeniu. W teorii maszyniści prowadzący spalinowe składy pasażerskie i towarowe maja obowiązek zgłosić wszelkie usterki zauważone na szlaku, nawet te, które ich nie dotyczą, ale nie robią tego ze względu na zbyt dużą biurokratyzację całej procedury.

W końcu moje zgłoszenie o usterce zostało przyjęte, w godzinach przedpołudniowych na linię miała wyjechać ekipa naprawcza i naprawić sieć.

Linia kolejowa nr 31 to jedna z wielu tras o znaczeniu państwowym. Gdy w 1983 podjęto decyzję o elektryfikacji odcinka Siedlce – Czeremcha nie myślano wówczas, że proces ten zakończy się przedwcześnie. W efekcie elektryfikacja szlaku zakończyła się na stacji, będącej obecnie przystankiem osobowym Mordy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.