Facebook Google+ Twitter

Dodaj znajomego - nie hejtuj! Ruszyła kampania Fundacji Dzieci Niczyje

Fundacja Dzieci Niczyje przygotowała kampanię społeczną "Dodaj znajomego". Jej celem jest nakłonienie do przeciwstawiania się "hejtowi" i pokazanie jego negatywnych skutków.

 / Fot. youtube/screenMotywem przewodnim kampanii "Dodaj znajomego" jest spot telewizyjny emitowany na kanałach Disney Channel oraz Disney XD, w wybranych stacjach ogólnoinformacyjnych, w internecie, a także w wybranych kinach.

W filmie promującym kampanię występują Asia i Adam, nastolatkowie, którzy biorą udział w castingu do filmu. Stając naprzeciwko siebie, nie mają świadomości, że dialog zadany do odegrania przed komisją będzie oparty o ich wcześniejszą internetową dyskusję, w której pojawia się tzw. hejt.

Zobacz także: Bilety na zlot fanów Harry'ego Potter'a rozeszły się w niecałe dwie minuty. Kolejne akademie LARP w listopadzie

Jak podkreśla Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje "Kampania jest odpowiedzią na hejtowanie jako poważny, a stale bagatelizowany problem dotykający młodych ludzi w Internecie. Jej przekaz adresowany jest zarówno do ofiar hejtu, jego świadków jak i samych hejterów". I dodaje: "Kampania z jednej strony powinna uświadomić młodym ludziom konieczność osobistego przeciwstawiania się hejtowaniu, a z drugiej - pomóc rodzicom, nauczycielom, czy starszemu rodzeństwu wspierać dzieci skrzywdzone tą formą przemocy w sieci" - czytamy na stronie Fundacji.

Według badań przeprowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje – w ramach pro­jektu EU NET ADB aż 4 na 10 (40 proc.) młodych ludzi w wieku od 14 do 17 lat spotkało się w Internecie z przejawami mowy nienawiści. Ofiarą różnych form cyberprzemocy, w tym hejtu, padł już co piąty polski nastolatek - 21,5 proc.



źródło:Fundacja Dzieci Niczyje

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.