Facebook Google+ Twitter

Don't give up - wymyśl hasło promujące Kielce

Miasto Kielce przygotowuje się do opracowania strategii promocji na następne lata. Weź udział w konkursie na hasło reklamowe miasta.

Kielce / Fot. Wikimedia Commons. Licencja GNUWszyscy w Kielcach mają w pamięci bilbordy z kontrowersyjną reklamą Kielc - hasło "Don't give up you're in Kielce" na plakatach z raczkującym dzieckiem w tle.

Hasło promocyjne, które poruszyło nie tylko mieszkańców Kielc, jak się okazuje ma bardzo negatywne skojarzenia. W języku angielskim "don't give up" używa się najczęściej w sytuacjach, kiedy chcemy kogoś pocieszyć, bo sprawy układają się źle, a nawet beznadziejnie.

To hasło pasuje za to idealnie, jeśli chodzi o temat promocji miasta. Czas leci a pomysłów na promocję Kielc jak nie ma tak nie ma - zamiast tego pojawiają się kolejne koszmarki "speców od reklamy"

Ogłoszono więc nowy konkurs na hasło promujące miasto Kielce, a nagrodą będzie tysiąc złotych.
Więc do dzieła!
Nie rezygnuj, masz 1000 zł i wymyśl hasło promujące Kielce.

Jak do tej pory specjaliści strategii promocji Kielc zaproponowali pięć haseł promocyjnych dla miasta: "Kielce. Blisko Raju", "Wszyscy w Kielcach", "Kielce kręcą", "Kielce. Dla aktywnych", "Kielce. Miasto otwarte".

***
Jak się mają promować takie miasta jak Kielce - średniej wielkości, które ani nie są metropoliami, ani kurortami?
Adam Mikołajczyk - dyrektor zarządzający Platformy Marketingu Miejsc "Brief for Poland", spec od reklamy: - (...)Po pierwsze, trzeba zidentyfikować stan obecny: co mamy, jakie walory, atrakcje, z czego jesteśmy znani. Nie warto szczędzić na takie badania, trzeba skontaktować się z profesjonalnymi firmami. Potrzebna jest odpowiedź, jak jest miasto postrzegane na zewnątrz, jakie są postacie, budynki, inne wyróżniki. Często z takich badań wychodzi, że nie jest to wcale wielki zamek, jak w Malborku, ale jakiś aspekt, z którego nie zdają sobie sprawy mieszkańcy.

Co zrobić z negatywnymi stereotypami, typu scyzoryki, wietrzne miasto, miasto ostatniego pogromu Żydów, symbol polskiego antysemityzmu?
- Oczywiście pogrom nie może być wykorzystywany marketingowo. (...) Scyzoryki już prędzej, to jest do wykorzystania. Skoro nie da się uciec od stereotypów, można próbować przekuć je w coś ciekawego.

Jak przekonać mieszkańców, że promocja jest potrzebna?
- Część środków przeznaczonych na ten projekt musi na pewno być wydana na konsultacje, warsztaty, debaty publiczne z mieszkańcami. Trzeba im wyjaśniać, dlaczego to jest ważne, warto zaangażować liderów opinii, biznesu, kultury, media.

Fragment dyskusji w temacie "Razem pochwalmy Kielce" [gazeta.pl]

Partnerami akcji są Urząd Miasta w Kielcach, Świętokrzyska Agencja Rozwoju Regionu oraz TVP 3 Kielce.

Więcej na temat konkursu można przeczytać tu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

" Przybyłem, zobaczyłem, załamałem się. Kielce."
Jak się okazuje mnóstwo propozycji hasła promocyjnego napłynęło na konkurs
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,47262,5638782,Haslo_dla_Kielc__Dostalismy_mnostwo_propozycji.html
A oto hasła internautów na forum -
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=60&w=83965728&a=83974310
zapewne cdn

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.