Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

133599 miejsce

Dostosowanie infrastruktury do obsługi kolei dużych prędkości

Plan budowy kolei dużych prędkości w Polsce zaprezentowali w piątek podczas konferencji prasowej przedstawiciele Polskich Linii Kolejowych we Wrocławiu.

Konferencja dotyczyła planów budowy i dostosowania obecnej linii kolejowej do warunków funkcjonowania kolei dużej prędkości. Przedstawiony został trzyetapowy plan rozwoju infrastruktury do roku 2020.

Do 2012 r. zakończone mają być wszelkie projekty związane z budową kolei dużych prędkości oraz opracowany zostanie harmonogram prac. Według prognoz PLK prace ruszą w 2014 r. i obejmować będą takie działania jak dostosowanie istniejących trakcji kolejowych, budowa nowych trakcji, w tym: przejazdów kolejowych, nasypów, a także dostosowanie dworców kolejowych do funkcjonowania pociągów nowego typu. Cała inwestycja zaakceptowana została przez
RM i docelowo pochłonąć ma kwotę ok. 20 mld zł.

Głównymi założeniami projektu są: skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie udziału transportu kolejowego na rynku usług transportowych, redukcja emisji CO2 oraz unowocześnienie sieci kolejowej w Polsce. W dalekosiężnych planach pociągi mają osiągać prędkość nawet do 300 km/h, a podróż z Wrocławia do Warszawy będzie trwała 1 godz 40 min.

Budowa sieci szybkich kolei jest próbą dostosowania polskiego transportu kolejowego do standardów europejskich, gdzie tego typu kolej funkcjonuje od lat i cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. Jak powiedział z-ca dyrektora wrocławskiego oddziału PLK, Zbigniew Gzik: "Liczymy na zmianę opinii społeczeństwa na temat kolei i dostosowanie jej do standardów europejskich".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.