Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

20935 miejsce

Drewniany przystanek powita kibiców na Euro 2012 w Gdańsku?

Nowy, drewniany przystanek zamiast remontu dotychczasowego peronu - to pomysł władz Gdańska na zmniejszenie kosztów modernizacji linii kolejowej, która ma dowozić kibiców na stadion podczas Euro 2012.

Schemat linii SKM w Trójmieście z zaznaczoną stacją Kolonia, znajdującą się obok PGE Areny / Fot. Leinad / Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 UnportedTrwają prace koncepcyjne, związane z przywróceniem do użytku linii kolejowej, łączącej Gdańsk Główny ze stacją Gdańsk Nowy Port. Od prawie 10 lat linia nie jest używana do regularnych połączeń pasażerskich. W 2005 roku uznano linię za nieprzejezdną i całkowicie zamknięto dla ruchu wszelkiego typu pociągów. Teraz linia musi zostać reaktywowana.

Albo kolej albo paraliż


Władze Gdańska muszą przywrócić linię do życia, bo inaczej miałyby poważne problemy z organizacją komunikacji miejskiej w czasie trwania Euro 2012. Początkowo miejscy włodarze chcieli, aby kibice na stadion w gdańskiej Letnicy dojeżdżali tramwajami. Szybko okazało się jednak, że do przewiezienia takiej liczby kibiców potrzebna byłaby połowa wszystkich tramwajów, którymi dysponuje ZKM. Redukcje połączeń na pozostałych liniach tramwajowych, funkcjonujących w mieście byłyby konieczne.

Piąta edycja konkursu Dziennikarz Obywatelski 2010 Roku trwa! Dołącz, wygraj 10 tysięcy



Przywrócenie do życia linii Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port nie będzie jednak proste. I co ciekawe, problemem nie są tylko pieniądze. Pierwszą przeszkodą jest budowa linii, a dokładniej jej jednotorowość na znacznym odcinku. Gdyby pociągi miały jeździć tylko po jednym torze, częstotliwość musiałaby wynosić ok. 30 minut. W połączeniu z pojemnością typowego składu, pozwalałoby to przewieźć tylko około 2 tysięcy pasażerów w ciągu godziny.

Władze Gdańska zleciły wykonanie studium wykonalności rewitalizacji linii do Nowego Portu. Jego autorzy zaproponowali wykorzystanie toru towarowego. Przed meczami pociągi w kierunku Letnicy miałyby jechać torem SKM, zatrzymując się na stacjach Stocznia i Nowe Szkoty (umożliwiając przesiadkę z kolejek jadących z Gdyni). W drodze powrotnej jechałyby torem towarowym, prosto do Gdańska Głównego (bez zatrzymania). Po zakończeniu meczu - odwrotnie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.