Facebook Google+ Twitter

Droższe lotnisko w Świdniku czy większe w Niedźwiadzie?

Ważą się losy lokalizacji lubelskiego lotniska. Niedługo zapadnie decyzja czy województwo lubelskie będzie miało lotnisko międzynarodowe czy tylko regionalne.

W najbliższą środę ma zapaść decyzja co do lokalizacji lotniska na Lubelszczyźnie. Władze sejmiku wojewódzkiego przesądzą gdzie zostaną przekazane środki z Uni Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Do wyboru są dwie lokalizację. Świdnik mały regionalny port lotniczy, położony blisko Lublina i oddalona o 35 km Niedźwiadź, która może stać się portem międzynarodowym.

Świdnik o wiele droższy

Do tej pory za tereny pod budowę lotniska w Świdniku zapłacono 12,85 mln zł za 123 ha. Dla porównania w Niedźwiadzie za 147 ha do tej pory zapłacono ok. 2,5 mln zł. Do wykupienia została jeszcze jedna trzecia ziemi potrzebnej pod lotnisko co będzie kosztowało dodatkowe 1,5-2 mln zł.
Edward Wojtas (PSL) opowiada się za budową lotniska w Niedźwiadzie. Fot. M.Puła
PO-PiS kontra PSL

W poprzedniej kadencji budowa lotniska w Niedźwiadzie była prawie przesądzona. Za tą lokalizacją opowiadał się Edward Wojtas, były marszałek sejmiku wojewódzkiego a także inni samorządowcy z PSL. Sytuacja zmieniła się diametralnie, kiedy władzę w sejmiku wojewódzkim przejęła koalicja PO-PiS. Wówczas marszałkiem został Jarosław Zdrojkowski (PiS).

Inwestorzy dla Niedźwiady

Marian Starownik, przewodniczący rady nadzorczej spółki Międzynarodowy port lotniczy Lublin-Niedźwiada.We wtorek odbyło się spotkanie stowarzyszenia "Lotnisko w Świdniku” podczas którego zarząd przedstawił plusy budowy lotniska w Świdniku. Międzynarodowy port lotniczy Lublin-Niedźwiada też nie jest bierny i poinformował o trzech strategicznych inwestorach, którzy w całości zobowiązali się pokryć koszty budowy lotniska w Niedźwiadzie. Chcemy aby wykupione do tej pory grunty pod budowę lotniska zostały przekazane spółce – powiedział Marian Starownik, przewodniczący rady nadzorczej spółki MPL Lublin-Niedźwiada. Obecne władze wstrzymały inwestycję poprzez wstrzymanie wykupów gruntu co może wpłyną negatywnie na inwestycje w Niedźwiadzie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Lokalne lotniska muszą być jak najtańsze i to tak w sensie inwestycyjnym jak i w sensie eksploatacji. Jednocześnie koniecznie należy zwrócić uwagę na rosnącą bufonadę lokalnych kacyków - budowane są lotniska, z których korzysta wąska elita, jednocześnie likwidowane są linie kolejowe i dworce ,dostępne dla szerszych kręgów społecznych. Szczególnie wyraźnie widać absurdalność takiego działania w odniesieniu do wewnętrznych połączeń komunikacyjnych planowanych lotnisk - zazwyczaj niezbyt odległych od istniejących lotnisk międzynarodowych - Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania ,Gdańska czy Rzeszowa. Jeśli powstanie nowego lotniska nie jest uzasadnione np.względami strategicznymi, to swoisty lokalny kaprys powinien być obłożony wysokim dodatkowym kosztem przeznaczonym na rzecz skarbu państwa.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.