Facebook Google+ Twitter

Druga linia warszawskiego metra w 2014? To wersja optymistyczna

Warszawskie metro obrosło legendą. Nie brak żartów i krytycznych opinii pod adresem jego budowniczych. Nadal działa jego jedna linia, o długości 23 km, a budowa drugiej być może zakończy się w połowie 2014 r.

Za 13 lat warszawiacy będą obchodzić niechlubny jubileusz 100-lecia budowy metra. Dziś liczy ono niewiele ponad 20 km i ma jedynie jedną nitkę. Tymczasem w wielu stolicach świata linie metra mają po kilkaset kilometrów: Nowy Jork - ponad 1355 km, Londyn - powyżej 400 km, Moskwa - prawie 300 km, Pekin ponad 230 km. A Warszawa ma zaledwie 23 km długości metra i nadal czeka na drugą nitkę. Nie warto cytować, co ludzie Internetu wypisują na temat budowy metra w stolicy. Dość powiedzieć – piszą w podobnym tonie, jak wspomniano na wstępie.

Wprawdzie pierwszą uchwałę o jego budowie podjęto już w 1925 roku, ale realizacja pierwszej jego inwestycji rozpoczęła się dopiero na początku lat 50. Wkrótce jednak prace zostały przerwane. I dopiero w 1982 roku Rada Ministrów zadecydowała o budowie pierwszej linii warszawskiego metra. 15 kwietnia 1983 r. wbito w ziemię pierwszy pal stalowy na budowie tunelu na Ursynowie. Tę właśnie datę uważa się za moment rozpoczęcia budowy metra.

A, jaki jest stan na dziś. Dziś wiemy, że drugą linią metra będziemy mogli jechać najwcześniej w połowie 2014 roku. Kilka dni temu przedstawiciel władz ratusza po raz pierwszy przyznał mediom, że nie uda się drugiej linii oddać w terminie. W dodatku radni Śródmieścia sprzeciwili się nazwaniu jednej ze stacji "Świętokrzyska Pasta". Zatem spory są nie tylko w kwestii budowy, ale i detali typu nazw stacji.

Prawdziwa wrzawa zacznie się jutro, 2 maja 2012 r. Centrum komunikacyjne stolicy, po zamknięciu ruchu na Marszałkowskiej, będzie sparaliżowane. Spece od komunikacji w ratuszu zapowiadają mnóstwo objazdów. Ich wytyczanie zaczęto 28 kwietnia. Teraz trzeba uzbroić nerwy w bezpieczniki cierpliwości i w spokoju ducha czekać jak na zbawienie, że za pół roku będzie lepiej. W komunikacji Warszawy.

Warszawiacy nie wiedzą, że budowa II linii metra ma już wielomiesięczne opóźnienie. Nikt z ratusza do tej pory nie chciał tego otwarcie przyznać. Dla przykładu tarcze drążące tunele metra miały ruszyć z pracą w zeszłym roku, ale dopiero teraz trwa ich instalowanie w szybie przy rondzie Daszyńskiego na Woli. Pociesza, iż pierwsza z nich ma zacząć pracę w pierwszej połowie maja 2012 r.

Miejski urzędnik przyznał otwarcie, że inwestycja nie będzie gotowa w obiecywanym początkowo terminie, czyli pod koniec 2013 r. Przyczyną oficjalną zwłoki terminu urzędnik usprawiedliwia odbiorami technicznymi, które potrwają przez wiele miesięcy od zakończenia prac – pisze gazeta.pl. Tak więc metrem pojedziemy w połowie 2014 roku – według opinii urzędnika.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Jak zwykle - technika robi swoje, budowa postępuje naprzód, a radni wpadają na "radosne" pomysły - dobrze, że w kwestii nazewnictwa stacji, a nie jakiejś poważniejszej...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.