Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

56651 miejsce

Duży może więcej, czyli sukces dzięki franczyzie

Polska jest w czołówce UE pod względem liczby przedsiębiorstw, a Mazowsze to najbardziej innowacyjny region kraju - wskazują dane Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Ale małe i średnie sklepy spożywcze boją się hipermarketów.

Sonda

Co może pomóc małym i średnim sklepom spożywczym w utrzymaniu rentowności?

Francois Vincent - Dyrektor ds. Franczyzy i Członek Zarządu Carrefour Polska. / Fot. Carrefour Polska- Polaków na świecie wyróżnia chęć posiadania własnych firm - mówiła Paulina Zadura-Lichota z PARP podczas panelu eksperckiego dotyczącego sposobu poprawy wyników sklepów osiedlowych zorganizowanego przez Carrefour Polska. - Prawie połowę PKB województwa mazowieckiego buduje sektor przedsiębiorstw. Warto zaznaczyć też, że ciągle więcej firm tutaj powstaje niż upada - kontynuowała Dyrektor Departamentu Rozwoju Przedsiębiorczości i Innowacyjności PARP.

Niestety, te pozytywne cechy mazowieckiej gospodarki przyćmiewa koszt utrzymania firm. Poza tym mikroprzedsiębiorstwa boją się pozyskiwać fundusze ze źródeł zewnętrznych - polscy właściciele firm wolą we własnym zakresie troszczyć się o finanse. Znamienny jest także brak patrzenia naprzód, poprzez planowanie kilku następnych lat w biznesie przez małe i średnie przedsiębiorstwa. - Nie ma się co dziwić naszym MiS-iom - kontrował Robert Gwiazdowski z Centrum im. Adama Smitha. - Muszą reagować elastycznie jak amerykańscy marines, a nie jak minister Rostowski, który co do złotówki potrafi określić wysokość emerytury 60-letniej kobiety w 2040 r. - żartował ekonomista.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.