Facebook Google+ Twitter

Dying Light najszybciej sprzedającą się polską grą w historii

"Dying Light" jest najszybciej sprzedającą się polską grą. Dotychczasowym liderem było "Dead Island", dzieło tego samego studia. Tytuł ten od dnia premiery we wrześniu 2011 roku znalazł 8 mln nabywców, czyli dokładnie tyle ile obie części Wiedźmina.

 / Fot. materiały prasoweNajnowsza produkcja doświadczonego studia z Wrocławia cieszy się ogromną popularnością. Producent już teraz mówi, że jest to najszybciej sprzedająca się polska gra w historii.

"Dying Light" pozwala na zwiedzenie miasta Harran. Nie jest to jednak miejsce bezpieczne. Metropolia odcięta jest od świata z powodu panującej tam epidemii zombi. Celem gracza jest nie tylko przeżycie, ale i zdobycie cennych danych dla swojego pracodawcy.

Dzięki chwytliwej tematyce oraz wysokiej jakości "Dying Light" od dnia premiery (27 stycznia) cieszy się ogromną popularnością. Mimo iż produkcja wrocławskiego Techlandu trafiła do sklepów na sam koniec miesiąca, była to najchętniej kupowana gra w styczniu na największym światowym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych. W lutym "Dying Light" znalazło się na trzecim miejscu.

Z kolei w Europie gra w ekspresowym tempie znika z półek w Wielkiej Brytanii. W pierwszych dwóch tygodniach była to najchętniej kupowana produkcja w tym regionie. Techland podzielił się również liczbami dotyczącymi sprzedaży. W ciągu pierwszego tygodnia od premiery w "Dying Light" zagrało aż 1,2 mln osób.

Co ważne, w tym czasie gra była dostępna wyłącznie w wersji cyfrowej, a wydanie pudełkowe można było nabyć tylko w Polsce i Stanach Zjednoczonych (premiera w pozostałych krajach miała miejsce 27 lutego). Według ostatnich danych w "Dying Light" zagrało już 3,2 mln graczy.

Oczywiście nie jest to liczba równoznaczna z ilością sprzedanych kopii, ale w tym wypadku różnice nie powinny być zbyt duże. Według Techlandu, "Dying Light" jest najszybciej sprzedającą się polską grą. Dotychczasowym liderem było "Dead Island", czyli dzieło tej samej ekipy. Tytuł ten od dnia premiery we wrześniu 2011 roku znalazł 8 mln nabywców, czyli dokładnie tyle ile obie części Wiedźmina.

Czytaj także: Mad Max wraca na drogę gniewu. Zobacz najnowszy zwiastun filmu


Dzieło wrocławskich twórców powstawało przez około 3 lata i było finansowane z własnych funduszy polskiego studia. Prace prowadzone były w trzech oddziałach Techlandu - głównym we Wrocławiu, Warszawie oraz powstałym w 2013 roku w Vancouver. Światowym wydawcą gry jest Warner Bros.

Źródło: AIP

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.