Facebook Google+ Twitter

Dynamiczne Volvo S60

Oglądając zdjęcia, które otrzymałem od producenta, nie mogłem wzroku oderwać od perfekcyjnie poprowadzonej linii nadwozia. Do tego "spojrzenie", które zachęca do tego, aby dać się porwać i zasmakować jazdy nową S60. Prezentacja samochodu odbędzie się na salonie samochodowym w Genewie.

 / Fot. VolvoNie da się ukryć, że na tle swoich "braci" z gamy nowe Volvo S60 wyróżnia sportowy i dynamiczny charakter. Nadwozie samochodu przypomina bardziej coupe niż klasycznego sedana. Wszystko za sprawą dynamicznie poprowadzonych profili, linii dachu oraz kształtu maski silnika.

"Projekt samochodu powstał w wyniku połączenia czystej pasji i chęci osiągnięcia najwyższego poziomu w dziedzinie rozwoju zawieszeń Volvo. Tym samym wkroczyliśmy w obszar, w którym nigdy jeszcze nie byliśmy" - powiedział Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego Volvo

Zawieszenie: sportowe i komfortowe


W zależności od rynku, na którym pojazd będzie oferowany w wyposażeniu znajdą się dwa typy zawieszenia. W Europie będzie to zawieszenie sportowe, natomiast na rynkach Ameryki Północnej i Azji zawieszenie komfortowe. Dodatkową opcją będzie typ sportowy. Zawieszenie wyróźnia przede wszystkim inna budowa amortyzatorów oraz konstrukcja przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Komfortowe zawieszenie jest bardziej miękko zestrojone, przez co wpływa na płynną jazdę na drogach o nawierzchniach gorszej jakości. Oba warianty S60, mogą zostać wyposażone w zaawansowane, samokorygujące, aktywne zawieszenie Four-C.

Systemy wpływające na bezpieczeństwo


 / Fot. VolvoNowe Volvo S60 wyposażone zostanie w układ Pedestrian Detection. To rozwiązanie techniczne ma zapewnić większe bezpieczeństwo, sportowe właściwości jezdne. Układ Pedestrain Detection wykorzystuje rozwiązania na najwyższym światowym poziomie techniki. Wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. W sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu na drodze kierowca zostaje ostrzeżony poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, a układ hamulcowy będzie już przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.

Funkcja automatycznego hamowania pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń. Jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20 proc., a w pewnych przypadkach nawet o 85 proc.

System ASC, który podczas agresywnej jazdy poprawia prowadzenie auta, pokonywanie zakrętów i wykonywanie szybkich manewrów. System posada czujniki poprzecznego przechylenia samochodu, dzięki czemu możliwe jest wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu. Układ CTC (Corner Traction Control), który sterując jednocześnie przyhamowywaniem kół po wewnętrznej stronie łuku kieruje więcej mocy do kół znajdujących się po zewnętrznej stronie łuku. Ponadto w nowym Volvo znajdzie się bardziej zaawansowany układ kontroli stabilizacji toru jazdy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.