Facebook Google+ Twitter

Dzieci pod ochroną

Ruszyła nowa akcja policji "Kocham. Nie biję". Kampanię wspierać będą osoby znane z telewizyjnych ekranów: Beata Chmielowska – Olech, Anna Dereszowska, Tomasz Karolak, Maciej Kurzajewski i Maria Seweryn.

 / Fot. PlakatFundacja Krajowe Centrum Kompetencji, Komenda Główna Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, największe stacje telewizyjne oraz wybitni polscy artyści zjednoczyli siły, by wspólnie uświadomić ludziom jak ważne i cenne jest wychowywanie dzieci bez przemocy.

Skąd pomysł na kampanię?

Ogólnie wiadomo, że warto robić wszystko by wyeliminować przemoc w stosunku do dzieci. Jednak ze statystyk policyjnych wynika, że na przestrzeni ostatnich lat problem ten stopniowo się nasila.

W okresie ostatnich pięciu lat liczba interwencji policyjnych w rodzinach, gdzie wystąpiła przemoc wynosiła odpowiednio w liczbach bezwzględnych: 2003 r. – 85.512, 2004 r. – 92.495, 2005 r. – 96.773, 2006 r. – 96.099, 2007 r. - 81.403, natomiast w pierwszym półroczu 2008 r. – już 42.607.

3 września ruszyła akcja "Kocham. Nie biję". Pomysłodawcy mają nadzieję, że dzięki tej kampanii społeczeństwo uświadomi sobie jak ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego. Liczą również na to, że uwrażliwi ona społeczeństwo do reagowania w przypadkach występowania przemocy w rodzinie.

Klaps i co dalej?

 / Fot. PlakatWedług Konrada Wojterkowskiego, prezesa Krajowego Centrum Kompetencji większe sukcesy w wychowaniu dzieci odnosi się przez wzajemne zrozumienie i partnerstwo. Uważa on, ze należy przede wszystkim dawać przykład swoim zachowaniem, ponieważ dzieci w bardzo łatwy sposób chłoną wszystko to co dorośli pokażą im własnym życiem. Dlatego gdy jedynym co im przekazujemy jest przemoc, złość i nienawiść będą one miały problem z okazaniem pozytywnych uczuć i emocji. Nie będą miały skąd nauczyć się szacunku do drugiego człowieka.

Co będziemy mogli zobaczyć?

 / Fot. PlakatPomysłodawcy chcąc pokazać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy. Zaangażowali do udziału w kampanii osoby, które znamy ze świata mediów, głównie z telewizji. Mają nadzieję, że dzięki wykorzystaniu ich medialnego wizerunku uda się lepiej dotrzeć do wrażliwości rodziców.

Kampania będzie opierać się na emisji spotów informacyjnych, plakatach umieszczanych na mieście, materiałach w prasie, radio, telewizji, kinie i szkołach. Ponad to uruchomiona zostanie dodatkowa infolinia - telefon zaufania dla ofiar przemocy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Dobrze, że są ludzie, którzy angażują swoje pieniądze, kontakty, energię w pomaganie innym, tak jak Konrad Wojterkowski. Nawet, jeśli jest to kampania bilboardowa, która na pierwszy rzut oka, może wydawać się mało efektywna. Intencje jak najbardziej słuszne, co do efektów przekonamy się.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo ważna akcja.
(+)

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 10.09.2008 00:18

Nazajutrz jak dasz swojemu dziecku klapsa to będziesz wsadzony do więzienia obok patologii co nap... swoje dzieci i pedofili

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo ładna akcja.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 09.09.2008 22:00

Kolejna akcja fałszywych pięknoduchów, którzy podpisują się pod każdą akcją, która daje im sławę, bogactwo i zaszczyty. Przecież jedno drugiemu nie przeczy... czy asz tak sie mylimy?

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 09.09.2008 14:58

I znowu do jednego wrzucone jest danie klapsa jak i chorobliwe przypalanie papierosami i nap... dzieci

Komentarz został ukrytyrozwiń

+ bardzo ważny

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.