Facebook Google+ Twitter

Dziennikarstwo a public relations - wykład prof. Stephana Russ-Mohla

16 stycznia w sali Wydziału Nauk Społecznych w Katowicach, odbył się wykład prof. Stephana Russ-Mohla, pod tytułem ‘’Dziennikarstwo i public relations. Konkurencja, czy naturalna symbioza?’’

Prof. Stephan Russ-Mohl / Fot. Adrian LeksWystąpienie wywołało spore zainteresowanie studentów, zwłaszcza tych na co dzień zajmujących się tematyką związaną z dziennikarstwem, komunikacją społeczną czy public relations. Prof. Stephan Russ-Mohl, dyrektor Europejskiego Obserwatorium Dziennikarstwa (EJO), poświęcił swój wykład relacjom panującym pomiędzy dziennikarzami oraz pracownikami firm public relations. Ci drudzy mają obowiązki wobec swoich klientów, których powinni przedstawiać wyłącznie w pozytywnym świetle. Natomiast dziennikarze muszą skupić się przede wszystkim na przekazywaniu prawdy. Nie oznacza to jednak, że wszystko można przedstawić na tak biało-czarnym tle. Powszechna jest przecież współpraca przedstawicieli IV władzy z instytucjami PR, które często handlują między sobą informacjami.

Dyrektor EJO podziela opinie wielu zachodnich badaczy, że specjaliści od PR mają ogromny wpływ na przekazywane w różnych mediach informacje. Profesor Russ-Mohl zaznaczył również ogromną przepaść w zarobkach dzielących te dwie profesję. Zarówno pracownicy agencji PR w państwach Europy Zachodniej, Stanach Zjednoczonych jak i w Polsce mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie niż przeciętni dziennikarze. Trzeba jednak podkreślić, że profesor, jako badacz naukowy, zachowywał się neutralnie i nie starał się promować żadnego z tych zawodów. Współautor książki wraz z panią tłumacz. / Fot. Adrian Leks

Spotkanie było zarazem kolejnym etapem promocji książki ‘’Dziennikarstwo’’ autorstwa właśnie profesora Uniwersytetu w Lugano oraz Marka Chylińskiego – szefa Instytutu Dziennikarstwa Polskapresse i byłego redaktora naczelnego ‘’Dziennika Zachodniego’’.

Współautor książki redaktor Marek Chyliński po spotkaniu. / Fot. Adrian LeksPozycja ta powinna okazać się bardzo przydatna dla osób studiujących dziennikarstwo oraz dla ludzi interesujących się tematyką mediów. Publikacja, która powstawała 2,5 roku ma stanowić kompendium wiedzy na temat zawodu. Sporym atutem jest to, że treść oparta jest wyłącznie na przykładach z polskiego świata mediów. W książce możemy także znaleźć między innymi: polskie prawo prasowe, słowniczek medialny czy rady warsztatowe dla początkujących. Jak podkreślał na spotkaniu redaktor Chyliński ludzie, którzy odnieśli sukces w mediach prowadząc gazetę czy program telewizyjny rzadko i niechętnie dzielą się swoimi doświadczeniami z innymi. Natomiast ‘’Dziennikarstwo’’ nie ma żadnych tajemnic przed czytelnikami i powinno okazać się bardzo pomocne przy poznawaniu tajników tego ciężkiego, a jednocześnie wspaniałego zawodu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.