Facebook Google+ Twitter

Dziś już się nie sprzedaje - dzisiaj się doradza!

Dzisiejszy klient zdecydowanie różni się od klienta sprzed 10 lat. Zmieniły się czasy i sposób pozyskiwania przez niego informacji. Głównym źródłem stał się internet.

 / Fot. http://www.usnews.com/Czasami zdarza się, że w tradycyjnym sklepie zostaniemy miło obsłużeni, a personel z uśmiechem doradzi nam co dla nas będzie lepsze, który produkt będzie najodpowiedniejszy oraz dlaczego właśnie ten. Wychodzimy ze sklepu pełni entuzjazmu ciesząc się nabytkiem. Co jednak jeżeli nie mamy fizycznej styczności z klientem? Istnieją na szczęście skuteczne sposoby, by pozyskać i przekonać klientów przez internet.

Prawdą jest, że współcześni klienci nie potrzebują kolejnej firmy, która wciska im na siłę produkty i usługi. Taka forma marketingu już nie działa, a większość osób uodparnia się i jest uczulona na irytujące reklamy oraz banery reklamowe, które zamiast przekonywać, to wywołują negatywne emocje.

Dzisiejszy klient zdecydowanie różni się od klienta sprzed 10 lat. Zmieniły się czasy i sposób pozyskiwania przez niego informacji. Głównym źródłem stał się internet. Przed skorzystaniem z jakichkolwiek usług, aż 70% osób wyszukuje najpierw informacji w sieci. Jaką polisę wybrać? Gdzie ubezpieczyć samochód? Na co zwrócić uwagę przy kupnie mieszkania? To informacje, jakich wyszukują nasi potencjalni klienci każdego dnia w sieci. Użytkownicy coraz rzadziej sugerują się reklamami, które w żaden sposób ich nie przekonują, a zamiast tego szukają informacji i porad, które pomogą im w świadomym podjęciu wyboru. Skoro zmienił się klient, to także metody dotarcia do niego powinny być inne. Inaczej to nie zadziała.

W ostatnim czasie bardzo modnym stał się inbound marketing, czyli marketing przychodzący, który w odróżnieniu od tradycyjnej formy reklamy nie jest nachalny i inwazyjny. To klienci znajdują Ciebie i Twój produkt, i to od Ciebie zależy czy z niego skorzystają czy też nie. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ dzisiejsi klienci szukają doradców a nie sprzedawców!
Nie przemawia już do nich reklama typu "najtaniej", "super promocja" i "kup teraz". Dzisiejszy klient chce być świadomy wyborów jakie dokonuje, dlatego przed skorzystaniem z jakiejkolwiek usługi szuka na jej temat informacji w internecie. Zadaje pytania na forach, czyta opinie i analizuje oferty. Głównym czynnikiem jaki pozwala podjąć mu decyzję jest odpowiedź na jego wątpliwości i zapytania, na które często odpowiadają mu inni użytkownicy. Dlaczego jednak nie robią tego właściciele firm i przedsiębiorstw, z usług których dany klient chce skorzystać? Najzwyczajniej w świecie ignorujemy klientów z tak głębokiego i niewyczerpanego źródła jakim jest internet.

Jak zatem trafić do takich klientów? Jak ich pozyskać i przekonać do skorzystania z naszych usług?

Pierwszą rzeczą jaka nasuwa się na myśl, to media społecznościowe, na których możemy publikować treści związane z naszą branżą. One jednak ograniczają naszą grupę odbiorców tylko do subskrybentów i fanów naszego profilu. Należy pamiętać też, że nie każdy ma Facebooka czy Google+.
Blogi firmowe to kolejne rozwiązanie dzięki, któremu możemy dostarczyć użytkownikom przydatnych dla nich treści. Jednak prowadzenie bloga nie jest takie łatwe. Wiąże się to z publikacją treści, które zaangażują klientów. W przeciwnym razie nasza wypowiedź zniknie w czeluściach wyszukiwarek internetowych, a użytkownicy nigdy na nią nie trafią.
Warto jednak dywersyfikować źródła pozyskiwania klientów. Jeżeli jedno nie zadziała to zawsze zostanie inne. To tak jakby koło zapasowe w samochodzie. Gdy „złapiemy gumę” zmieniamy je i jedziemy dalej. Identycznie jest w biznesie. Mając kilka źródeł pozyskiwania klientów zabezpieczamy się i dzięki temu nie tracimy płynności finansowej.

Każdy klient ma jakieś pytania. Czy to odnośnie usług, czy produktów. Warto więc zainteresować się portalami, gdzie możliwa jest komunikacja z klientami. Najpopularniejszym i chyba jedynym tak zaawansowanym portalem tego typu w Polsce jest Portal MamPytanko.com. Jest to miejsce, gdzie przedsiębiorcy otrzymują powiadomienia o pytaniach osób ściśle zainteresowanych branżą. Dzięki temu mogą szybko zareagować udzielając odpowiedzi. Biorąc pod uwagę to, że ciężko zawsze być „pod ręką”, gdy klienci zadają pytania związane z naszą branżą, to taki system wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Dodatkową korzyścią jest to, że 1 odpowiedź może dla nas pozyskać wielu klientów i pracować na sukces 24h na dobę.

Podsumowując, w internecie także możemy przekonać potencjalnego klienta, że warto skorzystać właśnie z naszych usług i kupić właśnie nasz produkt. Dostępnych jest szereg narzędzi, dzięki którym skutecznie przekonamy o wartości naszej firmy. Głównie jednak wszystko opiera się na użyteczności. Czym bardziej będziemy użyteczni dla innych osób, tym bardziej z nami się zwiążą, zaufają nam. Wiadomo nie od dziś, że sprzedaż w głównej mierze polega na zaufaniu. Jak je zbudować w wirtualnym świecie? Tylko i wyłącznie pomagając innym poprzez publikowanie wartościowej i użytecznej treści.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.