Facebook Google+ Twitter

Dziś obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2009-03-15 08:20

Po raz 27. obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Przy tej okazji warto podkreślić, że świadomość konsumentów dotycząca przysługujących im praw stale rośnie. Coraz częściej domagają się naprawy lub wymiany uszkodzonych produktów i składają reklamacje dotyczące zbyt niskiego poziomu usług.

Rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch przyznaje jednak, że niezadowolony klient często napotyka na opór podczas zgłaszania reklamacji. Zazwyczaj polega on na obwinianiu samego konsumenta o spowodowanie uszkodzenia towaru. W takiej sytuacji warto poprosić o pomoc Rzecznika Konsumenta, ponieważ zwykle sama interwencja takiej osoby wystarczy, aby przedsiębiorca uznał swoją winę.

Znaczna część składanych reklamacji dotyczy usług. Zwykle skarżymy się na usługi telekomunikacyjne, deweloperskie i turystyczne. Sporo problemów mamy też z osobami podającymi się za fachowców, na przykład od remontów mieszkań. Jednak najczęstszym powodem niezadowolenia i skarg konsumentów jest od wielu lat jakość kupowanych butów.

W tym roku Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest pod hasłem "Konsument i jego rzecznik".
JS

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.