Facebook Google+ Twitter

Ekologiczny samolot Solar Impulse 2 przerwał lot dookoła świata. Fatalne prognozy meteorologiczne pokrzyżowały plany pilota

Ekologiczny samolot Solar Impulse 2 musiał przerwać lot dookoła świata. Powodem były złe prognozy meteorologiczne. Maszyna miała z Chin polecieć na Hawaje.

 / Fot. By Milko Vuille (Own work) [CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], via Wikimedia CommonsZasilany promieniami słonecznymi samolot Solar Impulse 2 z powodu złych warunków pogodowych musiał przerwać lot i skierować się ku lotnisku w Japonii. Nie podjął próby przelotu nad Pacyfikiem.

Solar Impulse 2 opuścił w niedzielę Chiny (wystartował z Nandżing) i kierował się na Hawaje. Miał tam dotrzeć w ciągu sześciu dób, wykorzystując energię słoneczną, którą naładowano akumulatory samolotu - podaje "The Times". Dzięki nim może lecieć także w nocy. Jednak pilot otrzymał informację o złej pogodzie na trasie liczącej niemal 8500 kilometrów. Pogoda mogłaby spowodować zakłócenia lotu, dlatego pilot André Borschberg został poproszony o zawrócenie z trasy. Samolot, który znajdował się już nad Morzem Japońskim zwrócił się w kierunku Nagoi, gdzie ma wylądować w nocy - dodaje "The Times"

- "Jestem rozczarowany z powodu przerwania [lotu], ale też bardzo wdzięczny władzom Japonii za pomoc" - napisał na Twitterze pilot Solar Impulse 2. Pilot dodał, że przed przelotem nad Pacyfikiem musi być przygotowany na nieznane. - "Nie mam pewności, jak Solar Impulse 2 zachowa się podczas tak wielu dni i nocy" - dodał Borschberg.

Jak podali przedstawiciele projektu Solar Impulse 2, złe warunki pogodowe panujące na trasie lotu pomiędzy Chinami a Hawajami mogłyby zakłócić lot, a na tym odcinku nie ma miejsca, w którym ewentualnie samolot mógłby wylądować. Ponowny start samolotu, tym razem z Japonii, planowany jest za kilka dni - dodaje "The Times".

CNN Newsource/x-news
Solar Impulse 2, to projekt szwajcarskich konstruktorów i biznesmenów, którzy chcą udowodnić, że samolotem zasilanym energią słoneczną można oblecieć kulę ziemską. Cała podróż podzielona jest na kilkanaście etapów. Samolot o masie niewiele większej niż 2 tony (takiej, ile waży samochód osobowy) i rozpiętości skrzydeł 72 metry (większej niż Jumbo Jet) napędzany jest energią elektryczną czerpaną z akumulatorów zasilanych energią słoneczną. Panelami słonecznymi pokryte są skrzydła maszyny. Podczas lotów w nocy samolot czerpie energię naładowanych w dzień akumulatorów.
Kokpit samolotu, o objętości około 3,5 metra sześciennego, przystosowany jest do tego, żeby pilot mógł spać w czasie wielodobowych lotów.

Czytaj także: Gdańsk wygrał European Cycling Challenge. 2,6 tys. rowerzystów przejechało dla miasta 450 tys. kilometrów


Wojciech Rogacin (AIP)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.