Facebook Google+ Twitter

EkoPolacy?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-06-17 10:39

Rośnie świadomość znaczenia przedmiotów wielokrotnego użytku

Na całym świecie wyrzuca się rocznie setki miliardów kubków jednorazowego użytku. Większość z nich wyprodukowana jest z papieru. Oszczędzając jeden kubek dziennie przez 40 lat pomoglibyśmy zachować: 6 drzew, 672 kilogramy drewna, 86 kilogramów śmieci oraz 18 dni energii dla zasilenia domu . Czy Polacy są świadomi ekologicznie i co robią dla ochrony środowiska, zbadał TNS na zlecenie Starbucks® w związku z promowaniem w polskich kawiarniach kubków Starbucks® wielokrotnego użytku.


Ekoświadomi Polacy

Jak wskazują badania przeprowadzone dla Starbucks®, tematy ekologii nie są Polakom obce. Aż 63% społeczeństwa deklaruje, że korzystanie z przedmiotów przyjaznych środowisku ma dla nich znaczenie. W grupie badanych kobiet, 67% odpowiedziało, że troska o naturę jest dla nich ważną kwestią. Zaś wśród mężczyzn takie samo zdanie miało 59%. Wiek nie ma znaczenie – i starsi i młodsi jednakowo twierdzą, że przykładają wagę do ochrony środowiska. Co interesujące, największą świadomość ekologiczną wykazują mieszkańcy wsi (66%).


Produkty wielokrotnego użytku jako sposób na ochronę środowiska

Stan naszego otoczenia zależy w dużej mierze od aktywności każdego z nas. Twierdzi tak połowa naszego społeczeństwa . Jednym ze sposobów na ochronę środowiska jest korzystanie z produktów wielokrotnego użytku. Spośród ankietowanych aż 63% stwierdziło, że zna takie produkty. Najbardziej rozpoznawalnymi przedmiotami wielokrotnego użycia są materiałowe torby na zakupy. Wyróżniło je 88% osób w grupie respondentów. Z kolei butelki wielokrotnego użytku wskazało 64% badanych. Trzecie miejsce w tym rankingu zajęły kubki do kawy wielokrotnego użytku – ich znajomość zadeklarowała ponad połowa badanych. Niemal co czwarty Polak kojarzy ekologiczne pieluchy dziecięce.


Tańsza kawa w „ekokubku”

U Polaków wzrasta nie tylko świadomość produktów, które są przyjazne środowisku, ale również poziom korzystania z nich. Choć wciąż najpopularniejsze są ekologiczne torby, co piąty z nas korzysta z kubków do kawy wielokrotnego użytku. Dzięki takim zwyczajom możemy lepiej chronić środowisko naturalne. Produkcja czterech papierowych kubków to 373 gramy dwutlenku węgla. Dane światowe wskazują, że do wytworzenia 16 milionów kubków papierowych w USA zużywa się 0,5 miliona kilogramów plastiku, 15 miliardów litrów wody, 6,5 miliona drzew i produkuje 114 milionów kilogramów odpadów .

Polacy, którzy sięgają po kubki do kawy wielokrotnego użytku to zazwyczaj ludzie młodsi, między 15. a 24. rokiem życia (23%). Zwykle są to mieszkańcy miast, którzy częściej piją kawę poza domem.

Firma Starbucks® od lat zachęca ludzi do większej troski o środowisko naturalne propagując korzystanie z własnych kubków. W 2013 roku Starbucks® sprzedał 46,9 miliona napojów w termicznych kubkach, czyli o 22% więcej niż w 2012 roku (35,8 miliona) . Starbucks® wprowadził też do swojej oferty kubki wielokrotnego użytku, które pojawiły się w Polsce w styczniu 2014 roku. Celem inicjatywy jest ochrona środowiska poprzez zmniejszanie ilości marnowanego papieru. Miłośnicy marki Starbucks® mogą cieszyć się swoją świeżo zaparzoną kawą, nie tracąc ani odrobiny przyjemności, a przy okazji dbać o naturę. Taka postawa jest doceniana przez Starbucks® w postaci specjalnej zniżki, która działa na świecie od 1985 roku. Za design nowych kubków posłużył charakterystyczny i powszechnie kojarzony biało-zielony, papierowy kubek. Kubki Starbucks® wykonane są z wysokiej jakości materiałów, dzięki czemu są lżejsze niż jego ceramiczne odpowiedniki, a również można je myć pod bieżącą wodą.


*Badanie TNS przeprowadzone na zlecenie Starbucks w dniach 23.05-28.05.2014 r. na próbie ogólnopolskiej, losowo wybranej, reprezentatywnej grupie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Informacja o Starbucks
Historia Starbucks Coffee Company zaczęła się w 1971 roku w Seattle. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie pozyskiwania, sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach, z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni oraz na strony www.starbucks.com i www.starbucks.pl, a także na profil Starbucks na portalu Facebook.


Informacja o AmRest
AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast
w Hiszpanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach restauracjami La Tagliatella. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. Dodatkowe informacje na stronie www.amrest.eu.
( )

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.