Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

18742 miejsce

Ekspansja wielkopolskiej firmy Profi

  • Źródło: Głos Wielkopolski
  • Data dodania: 2007-10-05 16:53

Wielkopolska Wytwórnia Żywności Profi przejęła Dębickie Zakłady Mięsne. Nowy właściciel zapowiedział utrzymanie marki Dębica oraz kontynuowanie produkcji na dotychczasowym poziomie. Wartość inwestycji wyniosła 17,5 milionów złotych.

Dzięki nabyciu zakładów w Dębicy spółka Profi wzmocni swoją pozycję na krajowym rynku mięsnym. Do tej pory specjalizowała się ona głównie w produkcji pasztetów, konserw rybnych i mięsnych oraz gotowej żywności w opakowaniach. Od czterech lat firma zajmuje się również produkcją dań mokrych: zup, sosów, past rybnych. Profi cały czas zwiększa też eksport wyrobów, które trafiają do Stanów Zjednoczonych, Australii, czy Niemiec. Produkty wielkopolskiego zakładu są bardzo popularne wśród środowisk polonijnych. Dlatego w ostatnim czasie spółka zwiększyła sprzedaż na rynku brytyjskim.

– Coraz częściej naszymi wyrobami interesują się także przedsiębiorstwa nie związane z Polską, co potwierdza jakość produkowanej przez nas żywności w zamkniętych opakowaniach – podkreśla Bogdan W. Śliwa, zastępca prezesa zarządu Profi. – Pomysły na szeroki wachlarz smaków pochodzą przede wszystkim z polskich przyzwyczajeń, które są bardzo pozytywnie postrzegane na świecie – zaznacza Śliwa.

Dzięki nabyciu firmy w Dębicy wielkopolska spółka zamierza również zwiększyć sprzedaż na tamtym rynku. Wraz z przejęciem marki spółka Profi stała się także właścicielem linii produkcyjnych dębickich zakładów, które znajdują się w upadłości. Mimo takiego stanu zakład cały czas podtrzymywał swoją działalność. Nadal produkuje pod marką Dębica. Przedstawiciele nowego właściciela zapowiadają, że tego nie zmienią. Poza tym inwestor na pewno nie zredukuje zatrudnienia, które obecnie utrzymuje się na poziomie 180 osób. Po dokapitalizowaniu przedsiębiorstwa do pracy zostaną przyjęte kolejne osoby.

Udziały w rynku

Firma Profi jest jednym z liderów w branży pasztetów na polskim rynku. Jej udział wynosi około 40 procent. Nieco słabszą pozycję spółka ma na rynku zup pakowanych. Jej udziały kształtują się na poziomie 20 procent. Znacznie mniej udziałów – 1,2 procent posiada Profi w rynku dań w proszku.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.