Facebook Google+ Twitter

Eksporterzy przekraczają oczekiwania

Rozwój jest korzystny dla firm eksportowych, jednak klucz do sukcesu to być blisko klienta

Jak pokazują wyniki najnowszej ankiety przeprowadzonej przez firmę Regus, dostawcę elastycznych rozwiązań w zakresie powierzchni biurowych, wzrost dochodów światowych przedsiębiorstw eksportowych jest wyższy niż w przypadku firm skupionych jedynie na handlu krajowym. Trzeci rok z rzędu eksporterzy z całego świata potwierdzają zwiększenie zysków w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy — tym razem wyniósł on 48%. To dużo więcej niż 36%, którymi mogą się pochwalić firmy zorientowane tylko na sektor krajowy.

Choć możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów ma niewątpliwie ogromne znaczenie na drodze do sukcesu firm eksportowych, to wyniki ankiety potwierdzają, że obecność w kraju klienta także przynosi wiele korzyści. Aż 83% polskich przedsiębiorców jest zdania, że dogodne usytuowanie może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Bliska lokalizacja firmy oznacza również możliwość poprawy wskaźników utrzymania klienta (79%) i jego zadowolenia (78%).
Zdobycie rynków zagranicznych to jednak duży krok i może nastręczać trudności tym firmom, które nie mają odpowiedniego wsparcia. Polscy przedsiębiorcy zwracają szczególną uwagę na rolę delegacji rządowych do spraw handlu, które oprócz zapoznawania ich z klientami mogłyby wyraźnie przyczynić się do rozszerzenia działalności za granicą poprzez udzielanie porad w kwestiach prawnych (62%).

Oto inne opinie polskich przedsiębiorców wyrażone w ramach ankiety:

• Lokalizacja firmy dogodna klientowi usprawnia rozwiązywanie jego problemów (75%).

• Osadzenie firmy blisko klienta pomaga lepiej zrozumieć jego potrzeby i uwarunkowania rynkowe (73%) oraz zwiększyć skuteczność marketingową (60%).

• Zapoznawanie przedsiębiorców z lokalnymi stowarzyszeniami i organizacjami biznesowymi przez instytucje rządowe (39%) oraz doradztwo podatkowe (43%) również pomogłyby firmom w planowaniu ekspansji zagranicznej.

• Ponad jedna trzecia firm (35%) chętnie skorzystałaby z informatora o miejscach, gdzie można zdobyć nowe kontakty.

„Bardzo dużo mówi się o skracaniu dystansu wobec klienta. W przypadku rynków eksperckich można to zalecenie potraktować dosłownie. Nasi respondenci stwierdzili, że umiejscowienie przystępne dla klienta przynosi wiele korzyści. Podkreślali, że lokalizacja w bliskiej odległości może podnieść wskaźnik utrzymania klienta, pozwolić na szybsze rozwiązywanie problemów oraz zapewnić większe zadowolenie kontrahentów” – tak komentuje wyniki sondażu Ruud Doggen, Managing Director CEE Regus.

„Z kolei ekspansja zagraniczna stanowi duże wyzwanie, jeśli firma nie otrzymuje odpowiedniego wsparcia od własnego rządu. Przedsiębiorcy z całego świata zgodnie twierdzą, że najlepszą formą pomocy, jakiej w ramach ekspansji mogłyby im udzielić instytucje państwowe (poza zapoznawaniem z zagranicznymi klientami), są porady prawne i podatkowe oraz wskazówki na temat lokalnych zwyczajów i miejsc, gdzie można zdobywać nowe kontakty. Gdyby takie informacje nie mogły zostać udostępnione lub były niepełne, firmy mogłyby zawiązać współpracę z przedsiębiorstwami, które znają dany rynek i lokalne uwarunkowania oraz posiadają odpowiednie kontakty”.

Wybrane dla Ciebie:


Tagi: regus


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.