Facebook Google+ Twitter

Emilia Maryniak – malarstwo - Galeria Schody - 28.03-09.04.2014

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-03-22 23:17

Tematem cyklu rysunkowo-malarskiego jest przekształcona w drzewo nimfa Dafne. Jej transformacja, to zarówno bolesny, jak i wyzwalający proces, który łączy w sobie pragnienie samoprzemiany i samoidentyfikacji...

Prezentowane w warszawskiej Galerii Schody prace powstały w ramach projektu Continuing Studies Programme w The Heatherley School of Fine Art w Londynie. Zostały wytypowane do udziału w grupowej wystawie absolwentów w lipcu 2013 roku, a następnie zaprezentowane w ramach indywidualnej wystawy w Bankside Gallery przy The Royal Society of Painters-Printmakers w Londynie.

Tematem cyklu rysunkowo-malarskiego jest przekształcona w drzewo nimfa Dafne. Jej transformacja, to zarówno bolesny, jak i wyzwalający proces, który łączy w sobie pragnienie samoprzemiany i samoidentyfikacji. Splecione ze sobą gałęzie, liście oraz ludzkie ciało, tworzą obraz nieustającego przeobrażania. Dzięki temu, mitologiczna postać staje się punktem wyjścia dla szeregu pytań, dotyczących cielesnej tożsamości, genetycznej przynależności, procesów ewolucyjnych. Niekończąca się metamorfoza, wiąże się tu z ulotnością i niemożnością dookreślenia konstruktu własnego ja.



Emilia Maryniak zajmuje się obiektami przestrzennymi, wykonanymi z żywych materiałów roślinnych oraz malarstwem abstrakcyjnym, często stanowiącym efekt syntezy form botanicznych. Elementem wspólnym jej twórczości jest analiza widzialnego świata, która doprowadza do wrażenia iluzoryczności tego, co rzeczywiste i realne. Prezentowany na wystawie cykl kontynuuje tę analizę, wprowadzając jednocześnie nowe elementy: figurę ludzką, przestrzeń i narrację.
(Krzysztof Grzelak)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.