Facebook Google+ Twitter

ESK 2012. Kulturalne barwy Szczecina na ekranie

Ciemna, tajemnicza przestrzeń, z której wyłania się grupa ludzi niosąca ze sobą białe brystole papieru, aby za chwilę stworzyć z nich wspólny, enigmatyczny projekt - tak zaczyna się spot promujący Szczecin jako Europejską Stolicę Kultury.

Materiały promocyjne / Fot. Materiały promocyjnePokazanie aspektu społecznego przedsięwzięcia "Szczecin ESK 2016" było kwestią priorytetową przy tworzeniu tego spotu. W ten projekt było zaangażowanych w sumie około 30 osób. Zarówno lokalni artyści (np. Jan Szewczyk – malarz, pedagog; Maciek Cybulski, Łona, Webber, DJ Twister), jak i zwykli ludzie ze Szczecina, którzy razem tworzą coś ważnego oraz unikalnego dla miasta. Miasta, w którym żyją, pracują i studiują.

Od strony czysto technicznej za spot odpowiadał zespół Black Solid Pictures. Reżyseria i montaż należał do Sebastiana Muchy. Kwestia zdjęć spadła na barki Pawła Sroki i Remigiusza Pilawki. Dodatkowo Sroka czuwał nad produkcją tego spotu. Z kolei za muzykę, której miejski charakter idealnie wkomponował się w scenariusz tego wideo, odpowiadał Remigiusz Pilawka – człowiek - orkiestra, którego utwory można było wcześniej usłyszeć na klubowej składance "Szczecin Główny". Miejscem, w którym rejestrowano spot, był znany wszystkim mieszkańcom miasta Teatr Współczesny.

Twórcy tego wideo - ekipa Black Solid Pictures - mają na swoim koncie m.in. współprodukcję reklamówki dla Polskiego Związku Głuchych "Migaj z nami" (w której udział wzięli udział tancerze z "You Can Dance") oraz produkcję teledysków dla szczecińskich zespołów muzycznych (Łona & Webber, Łona & The Pimps, SILO, Sin City Tribe).
Materiały promocyjne / Fot. Materiały promocyjne
Specjalnie dla czytelników Wiadomości 24 przeprowadziłem krótki wywiad z Sebastianem Muchą:

Nasi czytelnicy chcieliby wiedzieć w jaki sposób powstał pomysł na spot?
- Można trochę odnieść wrażenie, że wszyscy bierzemy udział w konkursie o to kto ma ładniejszą filharmonię, fajniejszy teatr albo większy kompleks zamkowy w swoim mieście. Naszym filmem pokazujemy, że w Szczecinie zwykli ludzie we współpracy z artystami i przy skromnych środkach potrafią zrobić coś z niczego, co będzie na równie dobrym poziomie jak produkcje innych miast. Chodziło o to aby pokazać artystów, ludzi związanych z kulturą Szczecina, inicjatywę społeczno-kulturalną i unikać pokazywania po raz kolejny tych samych "pocztówkowych" obrazków ze Szczecina. Sama koncepcja spotu powstała w oparciu o wskazówki, które otrzymaliśmy od instytucji ESK.
Materiały promocyjne / Fot. Materiały promocyjne
Ile czasu zajęło państwu przejście od koncepcji do zaprezentowanej finalnej wersji spotu?
- Chociaż same zdjęcia trwały ok. 3 godzin, to na przygotowania do nich i postprodukcję poświęciliśmy łącznie niemal dwa miesiące.

I na zakończenie, czy zechciałbyś zdradzić co jest dla was najważniejsze w waszej pracy?
- Jeśli chodzi o nas samych jako twórców spotu, jesteśmy zwykłymi mieszkańcami Szczecina, którym ich własna pasja pozwala realizować profesjonalne projekty, takie jak spot ESK. Z racji tego czym się zajmujemy, czujemy się również artystami, bo jak mówił jeden z bohaterów Misia "Film jest najważniejszą ze stuk". Realizacja pasji jest dla nas najważniejsza.

Dziękuję za rozmowę i życzę wielu równie udanych produkcji.

Spot "ESK Szczecin 2016" będzie można obejrzeć w serwisie wideo YouTube oraz na profilu SZCZECIN 2016 na Facebooku. Natomiast od marca zagości on także w ramówce TVP Szczecin.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.