Facebook Google+ Twitter

Euro 2012 będzie kolidowało z budową drugiej linii metra?

Euro 2012 już coraz bliżej. Dla władz Warszawy będzie to nie lada wyzwanie, by sprawnie zorganizować to wydarzenie w stolicy. Jednak organizatorzy napotykają na coraz większe trudności. Tym razem ruch w mieście może utrudniać budowa drugiej stacji metra.

Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Patryk Rostek, własność publicznaHanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st Warszawy, zapowiadała, że budowa drugiej linii metra rozpocznie się w kwietniu 2010r. Od jesieni 2010, prace nad budową miały odbywać się pomiędzy rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.
Niestety, aktualnie przy Rondzie Daszyńskiego, nadal trwają budowy szybu startowego przy użyciu drążących tunelowe dziury maszyn, następnie przyjdzie kolej na budowę stacji przy Powiślu, obok pomnika Syrenki. Prace te, miały odbywać się sukcesywnie, w miarę uzyskania przez metro pozwolenia na budowę kolejnych stacji.Zdjęcie ilustracyjne / Fot. Hiuppo, GNU 1.2

Prace posuwają się bardzo powoli, w dużej mierze dlatego, bo wojewoda blokuje pozwolenia na budowę między innymi na stacji Rondo ONZ, Świętokrzyska, Dworzec Wileński. Dokumenty, w których urzędnicy znajdują liczne niezgodności, odraczają budowę o kolejne tygodnie, jednak Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy, zapowiedział na stronach „Życia Warszawy”: „szczegóły harmonogramu i technologii budowy przedstawimy za kilka tygodni.[...]Chcemy zorganizować prace, żeby nie powodować utrudnień podczas Euro 2012.”

O ile wzrosną ceny biletów w Warszawie?

Według „Życia Warszawy”, urzędnicy mieli też ekologiczne zastrzeżenia. Maszyna przy pomocy której będzie drążony tunel stacji metra, tzw. TBM, utwardza grunt za pomocą tzw. plastyfikatora, który ulega degradacji po upływie kilku lat, więc ratusz chce, by użyć go przy budowie trasy S2, co rodzi kolejne komplikacje.

Poza tym, na rondzie Daszyńskiego trwają pracę przy drążeniu pierwszego tunelu, zaś przyszła i następna w kolejce stacja rondo ONZ, nie ma nadal pozwolenia na budowę.

Co ma z tym wspólnego Euro 2012?

Jeśli plan metra będzie realizowany według obecnych ustaleń, będzie kolidował z organizacją Euro 2012.

Władze Warszawy, zobligowały się wobec organizatorów nadzorujących Euro 2012, oddać do 31 marca pl. Wileński i ul. Sokolą, by prace nad stacją metra Dworzec Wileński i Stadion nie utrudniały ruchu. Dzisiaj wiadomo już, że to nierealne. Całkiem prawdopodobne jest natomiast, że ul. Targowa, „zamieni się w dziurę w ziemi”, jak mówi inżynier zaangażowany w tę inwestycję. Nie jest wykluczone, że ratusz może się zgodzić na rozkopanie Pragi, pomimo Euro 2012, ale może też wyznaczyć późniejszy termin budowy metra.

Umowa z wykonawcą prac jest warta 4,1 mld zł, a budowa siedmiu stacji metra miała potrwać do końca października 2013 r. Strefa kibica skumulowana wokół Pałacu Kultury i Nauki (gdzie ma się pomieścić 100 tysięcy fanów piłki nożnej), może mieć utrudniony ruch ze względu na prace budowlane przy stacji metro Świętokrzyska.

Darmowa komunikacja podczas Euro 2012?

Według Jana Jakiela, członka Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, obecny plan budowy drugiej linii metra jest nie do wykonania. Jak mówi, dla Życia Warszawy: (…) W dniach meczów komunikacja ze stadionem będzie potrzebna ze wszystkich kierunków. Odcięcie Sokolej czy Targowej nie wchodzi w grę.[...]Realny termin zakończenia budowy centralnego odcinka drugiej linii metra to nie 2013 ale 2015 albo 2016 rok. Problem w tym, że z dotacji UE trzeba się rozliczyć do końca 2015 roku.”

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.