Facebook Google+ Twitter

Euro 2012 - tak dobrze może być tylko na papierze

80 proc. inwestycji na Euro 2012 powstaje zgodnie z harmonogramem – tak wynika z najnowszego Master Planu spółki PL.2012. Kibice pojadą natomiast już nie tylko wyrobami „autostradopodobnymi”, ale także „kolejopodobnymi”.

 / Fot. W24Kilka dni temu na stronach rządowej spółki PL.2012 zaktualizowano Master Plan, czyli dokument mający pokazywać jak idą przygotowania do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w Polsce i na Ukrainie. Zobaczyć i sprawdzić jak idzie praca przy budowie autostrad, stadionów czy modernizacji może każdy. Harmonogram uzupełniany jest co kwartał, jego najnowsza wersja jest jeszcze bardziej optymistyczna niż ta sprzed trzech miesięcy. Procent inwestycji realizowanych zgodnie z planem wzrósł z 70 do 81 proc. Na 179 budów i projektów opóźnienia ma tylko 34 - przynajmniej według Master Planu. Inna sprawa, że do najnowszego Master Planu dołączono 12 nowych projektów lotniczych (głównie zakup systemów radiolokacyjnych i urządzeń nawigacyjnych). Wszystkie zaznaczone są oczywiście na zielono.Budowa Stadionu Narodowego w Warszawie / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stadion_Narodowy_siatka_elewacyjna_wrzesien_09.jpg

Lepsza statystka, czyli z czego rezygnujemy?

Tak dobry wynik Master Planu po części tłumaczy wycofanie się miast-gospodarzy i innych instytucji z części inwestycji. W sumie zrezygnowano już z 42 projektów. Co ciekawe rekordowe pod tym względem były ostatnie trzy miesiące, bo wykreślono aż 12 inwestycji. Oznacza to, że do Euro 2012 nie powstanie prawie co piąty projekt infrastrukturalny! W ostatnim kwartale odpuszczono sobie m.in. połączenie drogowe lotniska ze stadionem we Wrocławiu, budowę autostrady od Strykowa do Częstochowy, modernizację linii kolejowej w Warszawie biegnącej tuż przy Stadionie Narodowym.

Dużo gorzej wygląda lista gotowych inwestycji. Po trzech latach przygotowań udało się dokończyć prace przy tylko 22 budowach. W ostatnich trzech miesiącach zakończono prace przy pięciu, z czego największa inwestycja to remonty linii kolejowej z Warszawy do Terespola, raczej mało przydatnej w kontekście Euro 2012.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

jak słychac, największym hamowniczym są urzędy i urzędnicy. Oto, jaką potegą jest klan urzędasów !!!! Mamy moc pieniędzy na te inwestycje, a nie potrafimy ich wydać !!! Kiedyś podobno było dokładnie odwrotnie: chcielismy budowac, a nie było za co

To pokazuje, że daleko nam jeszcze do nowoczesnych standardów gospodarczych. Potrzeba wiec dalszej liberalizacji rynku i uproszczenia procedur. Zbyt duzo czasu w kazdej inwestycji zajmuje biurokracja, pozwolenia, przetargi itp. Świat potrafi budowac błyskawicznie, takie teraz są technologie.
Urzędnicze mafie, upolitycznione, niekompetentne są zmorą gospodarki. A najbardziej mnie rusza, gdy teraz wymadrzają sie w mediach byli ministrowie z poprzednich ekip rządzacych np.minister Polaczek. Za jego czasów zablokowano np budowe A1 z Nowych Marzy do Torunia, a inni tez niech lepiej siedzą cicho.

Komentarz został ukrytyrozwiń

bądźmy dobrej myśli, jeszcze trochę czasu zostało :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.