Zmiany są odgórnie nałożone przez FOM, którym kieruje Bernie Ecclestone. Pierwsza z nich odnosi się do budowy opon. Nowe ogumienie będzie bardziej miękkie, co ma jeszcze bardziej poprawić widowisko. Główny dyrektor firmy, Paul Hembery, oznajmił, iż różnice między poszczególnymi mieszankami będą zdecydowanie mniejsze. Dotychczas średnia różnica pomiędzy miękkim a twardym typem opony wynosiła ok. 1,5 sekundy. Teraz ma ona wynosić poniżej jednej sekundy!
Celem włoskiej firmy jest różnica 0,8. Zmiana budowy ogumienia opiera się przede wszystkim na "przyspieszeniu" twardszej mieszanki względem miękkiej. Bardziej miękka budowa opon oznacza, iż kierowcy będą musieli jeszcze częściej odwiedzac boksy. Pirelli wierzy, iż ta kwestia zostanie przez nich osiągnięta.
Druga zmiana dotyczy przede wszystkim widzów. Kolory opon będą bardziej intensywne, dzięki czemu rozróżnianie ogumienia przez niedzielnego kibica powinno byc zdecydowanie łatwiejsze - czytamy na stronie
f1wm.pl. Barwa paska w przypadku wszystkich typów opon pozostanie jednak taka sama. Poniżej przedstawiamy kolor, który odnosi się do stopnia twardości ogumienia:
srebrny - twarda">
biały - średnia
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?