Facebook Google+ Twitter

F1: System regulacji zawieszenia Lotusa jednak zakazany!

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) rzadko kiedy zmienia podjęte już zdanie. Tym razem jednak stało się inaczej. Po głębszych analizach uznali, iż system Lotusa nie jest zgodny z przepisami i postanowili go zakazać.

Przypomnijmy, iż ów nowinka miała zapobiegać obniżaniu się zawieszenia podczas dohamowań. System miał być uaktywniany automatycznie wraz z naciśnięciem pedału hamulca. Większy prześwit miał pozwalać na większą stabilność pojazdu. Na razie nie wiadomo, co było główną przyczyną zmiany decyzji, jednak można się domyślać, iż rywale mogli dopatrzyć się niezgodności o czym poinformowali ciało zarządzające.

Informacja o zakazie pojawiła się w magazynie The Flying Lap. Główny inżynier operacyjny Williamsa - Mark Gillan - otrzymał notkę od FIA przed wejściem na wizję. Brytyjczyk oznajmił: - „FIA właśnie zbanowała ten konkretny rodzaj systemu. Przyglądaliśmy się temu rozwiązaniu przez pewien czas. Jasnym jest, że ma wpływ na aerodynamikę samochodu. Wszystko, co obniża przód samochodu jest dobre w kwestii aerodynamiki”.

Drugim zespołem w stawce, który pracował nad tym system była Scuderia Ferrari. Na razie nie otrzymali decyzji dotyczącej legalności nowinki. Szef zespołu, Stefano Domenicalii, powiedział: - „Czekamy na ostateczne potwierdzenie czy tego typu urządzenia są dozwolone czy też nie. Jasnym jest jednak, że przyglądamy się wszystkiemu, co może poprawić osiągi. Musimy jednak poczekać i zobaczyć jak zareaguje na to FIA ”.

Decyzja FIA może negatywnie wpłynąć na formę Lotusa. Zespół z pewnością wiązał z tym komponentem wielkie nadzieje i bez wątpienia pokrzyżowało to nieco ich plany. Nowa maszyna zostanie przedstawiona światu 5 lutego drogą internetową

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.