Facebook Google+ Twitter

Facebook Messenger zdominuje komunikację w internecie? Z tego komunikatora korzysta już 600 mln użytkowników

Komunikator Facebook Messenger stanie się platformą - ogłosił na konferencji F8 w San Francisco szef Facebooka. Co to oznacza dla jednego z 600 mln zwykłych użytkowników programu? Choćby możliwość korzystania ze sklepów internetowych z poziomu Messengera, ale również więcej reklam.

https://flic.kr/p/nqpQvS / Fot. Kārlis Dambrāns/CC BY 2.0Facebook Messneger będzie platformą. Innymi słowy użytkownik będzie mógł doinstalowywać do swojego komunikatora aplikacje firm trzecich. Po co? Żeby otrzymywać w Messengerze powiadomienia ze sklepu internetowego, czytać najnowsze wiadomości, wysyłać GIF-y znajomym czy tworzyć memy.

Mechanizm ma być prosty, ale w praktyce wprowadza nieco zamieszania w aplikacji, która z definicji miała być tylko komunikatorem. Na pasku znajdującym się na dole okna korespondencji znajdziemy przycisk, który przeniesie nas do listy zainstalowanych aplikacji. Wybierzemy wówczas ten program, z którego chcemy skorzystać. Gdy wyślemy np. GIF lub stworzymy mem, który ma olśnić znajomego, wrócimy do okna czatu.

Messenger ma umożliwiać zakupy w sklepach internetowych z poziomu aplikacji. Oznacza to, że Facebook chce przejąć kontrolę nad kanałami kontaktu klienta ze sklepami i osłabić chociażby pocztę email, obecnie główne źródło powiadomień dotyczących zakupów. Sklep nie tylko poinformuje nas przez komunikator o statusie zamówienia, ale wyślę również newsletter czy kod promocyjny. Właśnie z tego poziomu dokonamy też zmian w zamówieniu.

Czytaj także: Facebook wprowadzi możliwość przelewów przy użyciu aplikacji Messenger


Z Facebook Messengera korzysta 600 mln użytkowników - ogłosił Mark Zuckerberg. Możliwości komunikatora do tej pory były typowe dla aplikacji tego typu: czat, połączenia głosowa, możliwość przesyłania plików. Zaledwie kilka dni temu Facebook ogłosił, że użytkownicy z USA będą mogli dokonywać przez Messengera płatności. Szef Facebooka ma dalekosiężny plan. Chce, by komunikacja w internecie odbywała się głównie poprzez jego serwisy. Jak Google jest dominatorem w wyszukiwaniu, tak największy serwis społecznościowy świata, chce mieć monopol na interakcje między użytkownikami.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.